مراکز رشد

راه اندازی مرکز رشد بایوتکنولوژی در علوم پزشکی شهیدبهشتی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی از فعالیت ۶ مرکز رشد در حوزه فناوری در این دانشگاه خبر داد و گفت: ایجاد مرکز رشد بایوتکنولوژی در دستور کار است.


به گزارش پیشران اقتصاد، دکتر افشین زرقی در مراسم‌ امضای تفاهم‌نامه علمی بین دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ‌و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری که در محل پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد، با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برخی حوزه‌های پژوهشی در کشور و منطقه مرجعیت علمی دارد، اظهار کرد: دانشگاه در حوزه‌های بیماری‌های غدد درون‌ریز، بیماری‌های گوارش، پژوهشکده چشم، اورولوژی، علوم اعصاب بالینی و پایه و ریه دارای مرجعیت علمی پژوهشی است.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی در حوزه‌های مختلف درمانی مجهز به زیرساخت‌های درمانی منحصربه فرد است، نسبت به همکاری در حوزه‌های سلامت محور با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری اعلام آمادگی کرد.

دکتر زرقی از ماموریت‌های هفت گانه تعریف شده این دانشگاه از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ذیل این ماموریت‌ها متولی پژوهش در حوزه سرطان است؛ ‌در این راستا ضمن بازتعریف پلتفرم‌های این‌حوزه به دنبال انجام همکاری‌های مشترک داخلی و  فراملی هستیم.

به گفته دکتر زرقی، باید اتصالات بالینی به درستی شکل بگیرد، چرا که در غیر اینصورت پژوهش‌ها ابتر خواهند ماند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید کرد: برای اجرای طرح‌های پژوهشی باید برنامه‌های عملیاتی داشته باشیم‌، ضمن این‌که ماموریت‌ها در حوزه‌های پژوهشی با تمرکز بر مالکیت معنوی تعریف شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن