پیشران

ضرورت قطع دست واسطه‌ها از اقتصاد

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با تأکید بر اینکه باید دست واسطه‌های مفت‌خور را از اقتصاد قطع کنیم، گفت: کشورمان در مقوله موشک نقطه‌زن جزو کشورهای برتر دنیاست اما در صنعت خودرو مشکل داریم.


به گزارش پیشران اقتصاد،  رجب رحمانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان قزوین که چهارشنبه ۱۵ تیر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در کنترل بازار، تورم، بورس و نظایر آن موفق عمل نکردیم اما هرجا که مردم وارد صحنه شدند موفق بودیم.

وی ادامه داد: در شهرک‌های صنعتی تولیدکنندگان تمام دارایی خود را به میدان آوردند اما هیچ پشتیبانی از آنان صورت نمی‌گیرد و اینجاست که باید بگوییم آن‌طور که باید و شاید به بخش خصوصی توجه نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اعلام اینکه قانون برنامه پنج‌ساله هفتم در مجلس یازدهم تصویب خواهد شد، اعلام کرد: در واگذاری اراضی به شهرک‌های صنعتی تلاش کردیم که نرخ‌ها به صورت منطقه‌ای اعلام شود، همچنین قانون معادن نیز در حال اصلاح است.

وی بیان کرد: در مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها تنها ۲۴.۶ درصد نقش داشته و بقیه مشکلات موجود به نحوه مدیریت بازمی‌گردد، یک صنعت‌گر نباید پشت درب اتاق مسئولین باشد.

رحمانی اشاره کرد: سرمایه‌گذاران از کوچک‌ترین خطر می‌هراسند که البته بخشی از هراس سرمایه‌گذاران به دلیل کوتاهی ما نمایندگان مجلس است بنابراین باید قوانین تولید به‌صورت پایدار و چهار ساله باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید به صادرات توجه ویژه داشته باشیم و به صنایعی که اشتغال‌زایی دارند خدمات ارائه دهیم همچنین باید میزان اشتغال‌زایی صنایع کوچک و متوسط را مورد بررسی قرار دهیم و مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

وی گفت: با توجه به مشاهده رخوت در صنعت، امسال واردات را با چهارچوب‌های مشخص اعلام کردیم. کشور باید به فکر صادرات باشد اگر قدرت خرید داخلی کاهش یافت با انجام صادرات نباید اجازه دهیم که تولیدکنندگان با چالش مواجه شوند.

رحمانی متذکر شد: کشورمان در مقوله موشک نقطه‌زن جزو کشورهای برتر دنیاست اما در صنعت خودرو مشکل داریم. باید دست واسطه‌های مفت‌خور را از اقتصاد قطع کنیم چراکه آنان ملعون هستند.

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه در اقتصاد دانش‌بنیان

عزیزالله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین، اظهار کرد: تولید، سخت‌ترین حوزه اقتصاد است و قزوین با شاخصه‌های موجود نظیر در دسترس بودن کارگر ماهر مورد توجه حوزه صنعت بوده است برای همین در دهه اخیر شاهد رشد سرمایه‌گذاری در استان بودیم و در تلاش هستیم تا در تصمیم‌گیری‌ها سرمایه استان هدر نرود.

وی افزود: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش تولید به خصوص کالای ساخت داخل است و نه در آینده نه چندان دور برنامه‌ریزی دولت ما را به قله صادرات خواهد رساند چراکه ایران در منطقه لجستیک قرار دارد برای همین می‌توانیم به بازار کشورهای همسایه دسترسی و از این محل ارزآوری داشته باشیم.

رئیس سازمان صمت استان قزوین تصریح کرد: با توجه به شعار سال باید توجه ویژه‌ای به بخش تکنولوژی و پرداختن به صنایع دانش بنیان داشته باشیم. استان قزوین همواره در این مقوله پیشران بوده و ۹۹ شرکت دانش بنیان در قزوین مستقر هستند.

این مسئول در پایان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های استان می‌تواند سر منشأ تولید دانش‌محور باشد، بیان کرد: باید برنامه‌ریزی خوبی در حوزه اقتصادی استان داشته باشیم و از ظرفیت دانشگاه‌ها بهره برده و از صنایع سبز استفاده کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن