پیشگامان

مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در تهران

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ضمن تاکید بر حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر از احداث مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی در راستای انرژی های پاک و تجدید پذیر برای اولین بار در شرکت پالایش نفت تهران خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد، حامد آرمان فر درمراسم جشنی  که به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد گفت: یکی از درس هایی که از واقعه غدیر میتوان گرفت درس “شایسته سالاری” است، پیامبر اکرم(ص) شایسته ترین فرد را به جانشینی خود برگزید.
وی ادامه داد: درس دیگری که از واقعه غدیر می توان گرفت درس “وحدت آفرینی” است، بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری “اگر ما شیعیان و مدعی پیروی از امیرالمومنین(ع) حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم یعنی هم خودمان درک کنیم و هم به دیگران معرفی کنیم، مسئله غدیر میتواند وحدت آفرین باشد.
وی افزود: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور نگاه ها نسبت به عملکرد پالایشگاه ها دقیق تر شده است و  در سال گذشته ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور از پالایشگاه تهران تامین شد.
 آرمان فر چشم انداز آینده شرکت پالایش نفت تهران را حرکت به سمت انرژی های تجدیدپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: شرکت پالایش نفت تهران اولین شرکت پالایشی کشور خواهد بود که در راستای انرژی های پاک و تجدید پذیر مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگا واتی را احداث خواهد کرد که این مهم با برگزاری مناقصات در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد و در چشم انداز جدید نگاه ما علاوه بر تامین سوخت، تامین انرژی کشور است.
وی به بحث کیفی سازی محصولات شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی اشاره کرد و بیان داشت: پالایشگاه تهران نباید صرفا به فروش محصولات حال حاضر خود اکتفا کند.
وی گفت: باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و به روز آوری واحدهای فرآیندی به سمت پتروپالایشی شدن حرکت کنیم که گام های مثبتی در این خصوص برداشته شده است.
آرمان فر ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و همکاری با شرکت های دانش بنیان با بهره برداری از پروژه CCR در سال ۱۴۰۳ علی رغم چالش های موجود گام بلندی در راستای سودآوری شرکت و همچنین رعایت الزامات محیط زیستی و کمک به بهبود هوای استان تهران برداریم.
اجرای مدیحه سرایی، سخنرانی، اجرای برنامه های شاد و مفرح از دیگر قسمت های این مراسم بود.
پالایشگاه نفت تهران (شهید تندگویان) با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۷ تا ۲۰ درصد انرژی کشور را تولید می کند، این پالایشگاه سال ۱۳۴۷ در کنار شهرری تاسیس شده و اینک مشتمل بر ۲ پالایشگاه جنوبی و شمالی است.
برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن