اقتصاد خلاق

سهم بازی‌های رایانه‌ای از تولید ناخالص ملی چقدر است؟

طی نشستی تفاهم نامۀ شروع به کار خانۀ خلاق بنیاد ملی بازی های رایانه ای امضا شد.


به گزارش پیشران اقتصاد، پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعۀ صنایع خلاق در این مراسم عنوان کرد: بنا داریم تا خانه های خلاق بازی های رایانه ای را در پنج پهنۀ جغرافیایی کشور مستقر کنیم که مرحلۀ آزمایشی آن در تهران انجام خواهد شد. بنیان این کار بر عهدۀ بخش خصوصی است، در کنار آن ها نیز ما در معاونت علمی نظام تامین ملزومات پشتیبانی مناسبی برای شرکت های خلاق در نظر گرفتیم که امیدواریم کمکی برای گسترش فعالیت های آن ها باشد.

بازی های رایانه ای امروز از دیگر صنایع رسانه محور مانند سامانه های نمایش درخواست ویدئو (VOD)ها، انیمیشن و … از بعد درآمد و مخاطب واقعاً وضعیت بهتری دارند، همین مسئله به خوبی مؤید اهمیت این موضوع است که دستگاه های متولی باید دیدگاه خود نسبت به این صنعت را بروزرسانی کنند تا موفق به ایجاد تحولی اساسی در این حوزه شوند.

یکی از چالش های اصلی ایران در زمینۀ بازی های رایانه ای، تلقی برخی مسئولین از بازی ویدئویی صرفاً به عنوان یک اسباب بازی است!

سهم بازی های رایانه ای از تولید ناخالص ملی ما هنوز بسیار ناچیز است که باید ارتقاء پیدا کند، بنیاد نیز برنامه های ویژه ای برای تحقق این مهم دارد، مسئلۀ بعدی که برای ما اهمیت دارد، ارتقاء سواد مصرف بازی های رایانه ای است تا نظارت بر مصرف این محصولات از درون خانواده ها شروع شود، در این مسیر نیز دست یاری به سوی همۀ اصحاب رسانه و صاحب تریبون دراز می کنیم.

 

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن