استارتاپ

رویداد استارتاپ صنعت نساجی یزد برگزار می‌شود

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی یزد گفت: اولین رویداد استارتاپ (فناوری بالا) صنعت نساجی این استان با عنوان ‘ ایده شو’، روز ۲۹ آذر ماه جاری در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ ذبیح‌الله زارع افزود: یک هزار و ۱۰۰ واحد کوچک و بزرگ نساجی در استان فعالیت دارد.

وی افزود: استارتاپ ها ، کسب‌وکارهایی است که بر پایه فناوری و فنّاوری ایجاد می شود و به‌سرعت رشد می‌کند که چند سالی است در ایران موردتوجه قرار گرفت.

معاون شهرک‌های صنعتی یزد تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک در برنامه‌های امسال به استان‌ها ابلاغ کرد تا هر استان حداقل، یک استارتاپ راه‌اندازی کند.

زارع درباره دلیل انتخاب نساجی به‌عنوان اولین استارتاپ صنعتی استان اظهار داشت: به دلیل مزیت‌های سرمایه‌گذاری ، تعداد بالای واحدها و نیز اشتغال قابل‌توجه ، این صنعت برای طرح در استان انتخاب شد.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه یزد و سایر دانشگاه‌های دارای رشته نساجی اضافه کرد: این برنامه یک‌روزه در حوزه‌های رویدادی همچون توسعه برند ، شبکه بازار و صادرات ، طراحی پارچه و پوشاک ، توسعه فناوری‌ها و کاربری‌های جدید برگزار می‌شود.

این مسئول شروع طرح را بازدید دانشجویان یزد از واحدهای نساجی در ۲۹ آبان عنوان کرد و ادامه داد: پنجشنبه هشتم آذرماه گام آموزشی اول در مرکز شتاب‌دهنده پیشگامان در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

به گفته معاون شهرک‌های صنعتی یزد ، گام آموزشی دوم اولین رویداد استارتاپ صنعت نساجی ۲۴ آذر ، گام آموزشی سوم در روز ۲۸ آذر و برنامه رویداد ‘ ایده شو ‘ نیز پنجشنبه ۲۹ آذر در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

زارع با اشاره به آزاد بودن ثبت‌نام برای تمام علاقه‌مندان و ایده پردازان در این رویداد خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.textile-event.ir  در این طرح ثبت‌نام کرده و از حمایت‌های ویژه برخوردار شوند.

وی یادآور شد: به نفر اول ۲۵ میلیون ریال ، نفر دوم ۱۵ میلیون ریال و به نفر سوم نیز ۱۰ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد ضمن اینکه آمادگی جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌های برتر وجود دارد.

معاون شهرک‌های صنعتی یزد تأکید کرد: معتقدیم بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاهه های کشور و استان یزد به‌جای کارجویی می‌توانند کارآفرین باشند و با ایده‌هایی که ارائه می‌کنند زمینه اشتغال سایر افراد را نیز فراهم کنند.

هم‌اکنون هزار و ۵۹ واحد تولیدی در ۱۳ شهرک صنعتی،یک منطقه ویژه اقتصادی و ۱۷ ناحیه صنعتی با اشتغال‌زایی۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر در استان یزد فعالیت دارد.

۹۲ درصد صنایع استان را خرد، کوچک و متوسط با ۶۰درصد اشتغال صنعتی و ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت تشکیل می‌دهد

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن