شتاب دهنده ها

تولید بازی و سرگرمی با استفاده از نانو سیالات مغناطیسی

گروهی از محققان کشور با استفاده از ماده‌ای که تاکنون کاربردهایی در صنعت نظامی داشته است، سرگرمی‌ای را بر اساس سیالات MRF عرضه کردند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مسعود عظیمیان، مسؤول زیرساخت‌های صنعتی شتابدهنده آیکن گفت: یکی از طرح‌های این شتابدهنده، موادی بر پایه سیالات مگنتوفلوئیدی (magnetorheological fluid) یا MRF است.

وی MRF را سیالاتی دانست که تحت میدان‌های مغناطیسی، آرایش‌های خاصی را می‌گیرند و از این آرایش‌ها، می‌توان کاربردهای مختلفی گرفت.

عظیمیان خاطر نشان کرد: یکی از کاربردهای این مواد برای پولیش سطح لنزهای نظامی بود، ولی اکنون از این سیالات در حوزه کیت‌های بازی و سرگرمی استفاده می‌شود و در این طرح نیز بر پایه سیالات MRF، اسباب‌بازی‌ و سرگرمی تولید ‌شده است.

مسؤول زیر ساخت‌های صنعتی شتابدهنده آیکن با اشاره به جزئیات این محصول، توضیح داد: از سیالات MRF خمیر اسلایم تحت میدان‌های مغناطیسی به تولید رسیده است. این خمیر در داخل سیال MRF و تحت میدان مغناطیسی، شکل‌های مختلفی به خود خواهد ‌گرفت.

وی تولید کیت‌های سه‌بعدی مجهز به سیالات مگنوفلوئیدی را از دیگر محصولات تولیدشده نام برد و یادآور شد: در این کیت مسیری ایجاد شده که خمیر اسلایم تحت میدان مغناطیسی جا به جا می‌شود.

به گفته این محقق، این سیالات بر پایه نانوذرات آهن تولید شده‌اند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن