اختصاصی پیشرانمناطق آزاد

مهندس اصغر امانی، موسس و مدیرعامل شرکت عمران سبز هوشمند عنوان کرد:

تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس در مسیر تولید محصول دست ما را گرفت

شرکت عمران سبز هوشمند در سال ۱۳۹۵ و با هدف فعالیت در حوزه آبیاری نوین در بخش کشاورزی تاسیس شد. ایده اولیه محصولات شرکت نیز در همین راستا بود.


پیشران اقتصاد: اصغر امانی، موسس و مدیرعامل شرکت در معرفی محصول تولیدی این مجموعه گفت: اولین محصول تجاری و طرح اصلی محصول شرکت، دستگاه کنترولر آبیاری است. این دستگاه سیستم های آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی را به صورت هوشمند مدیریت می کند و تمامی کارهای آبیاری مزرعه و گلخانه با گرفتن دیتا از سنسورها و به صورت خودکار انجام می شود.

اصغر امانی در رابطه با پیوستن شرکت به مجموعه دانش بنیان استان گفت: بعد از تولید نمونه اولیه با پارک علم و فنآوری آذربایجان شرقی آشنا شدیم و تایید کارشناسان پارک اخذ شد و جهت ارزیابی ظرفیت دانش بنیانی پروسه سنجش شرکت آغاز شد. دو سال بعد از تاسیس شرکت و در سال ۱۳۹۷ مجموعه مجوز دانش بنیان گرفت.

امانی افزود: اخیرا از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جهت احداث سوله و استقرار خط تولید، زمین گرفتیم و برنامه تولید انبوه شرکت به این صورت شروع شد و انشاالله تا یک سال آینده تولید انبوه محصول آغاز خواهد شد.

موسس شرکت عمران سبز هوشمند در مورد مزیت محصول تولیدی گفت: این محصول دانش بنیان است و برای اولین بار در کشور به صورت انبوه تولید و روانه بازار داخلی می شود. از این نظر محصول تولیدی ما رقیبی در بازار ایران ندارد چون تا امروز در داخل تولید انبوه وجود نداشت. تا اینجا نیاز وجود داشت ولی اصلی ترین محصولاتی که در بازار مشاهده می شد، محصولات انگشت شمار خارجی از دو برند بود که از نظر قیمت با تولید داخلی و ایرانی شرکت قابل قیاس نخواهد بود. محصولات خارجی مشابه عموما ایتالیایی و تایوانی است و پیش از این بازار داخلی در تصرف این اقلام بود و هیچ محصول ایرانی در بازار مشاهده نمی شد.

مدیر عامل شرکت عمران سبز هوشمند در مورد تامین هزینه های تولید گفت: بودجه اولیه طرح و هزینه کرد ابتدایی شرکت از طرف اعضا و سهامداران شرکت تامین شد. اما در مراحل بعدی به سرمایه نیاز داشتیم. چون شرکت دانش بنیان بود از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی پیگیر اخذ تسهیلات بودیم و به صندوق پژوهش و فناوری ارس معرفی شدیم. تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس در مسیر تولید محصول دست ما را گرفت و کار را پیش برد. شخصا از تمام عوامل این صندوق تشکر می کنم چون به ما کمک کردند و دو بار از طرف این مجموعه حمایت شدیم و وام دریافت کردیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن