اختصاصی پیشرانرینوتکس

استفاده از فناوری‌ مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش کشاورزی

یکی از طراحان سیستم اتوماتیک گلخانه‌ای گفت: در سیستم اتوماتیک گلخانه تمام موارد مورد نیاز مانند میزان رطوبت، دما، co2 و شدت نور از طریق لپ تاپ و گوشی کنترل، پایش و مانیتور می شود.


عرفان بستانچی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پیشران اقتصاد افزود: مهمترین قسمتی که در این سیستم وجود دارد وارد کردن مقادیر مطلوب از طریق هوش مصنوعی است که این بخش فناوری در کشور وجود ندارد.
وی ادامه داد: سیستم اتوماسیون گلخانه مبتنی بر هوش مصنوعی است و نمونه داخلی ندارد.
بستانچی گفت: هوش مصنوعی این سیستم علاوه بر این که با داده هایی که یاد گرفته، بهترین مقادیر را انتخاب می کند با استفاده از داده های هواشناسی تغییرات دمایی گلخانه را در ساعت های آینده در نظر می گیرد برای مثال دمای گلخانه را به تدریج تغییر می دهد تا شوک دمایی به محصولات گلخانه وارد نشود و همچنین باعث جلوگیری از افزایش مصرف سیستم می شود.

وی ادامه داد: چون سیستم اتوماسیون گلخانه پروتو تایپ است بنا بر این با حضور در نمایشگاه رینوتکس از پیشنهادات و نظرات افراد متخصص در این زمینه کمک گرفتیم که تبادل اطلاعات در نمایشگاه برایمان بسیار مفید بود.
بستانچی همچنین گفت: سیستم کنترل کننده پیامکی یکی دیگر از سیستم هایی است که طراحی کرده ایم هدف از ساخت این سیستم آبیاری باغ هایی است که با الکتروموتورها انجام می شود برای مثال این سیستم از طریق پیامک، زمان روشن و خاموش شدن را دریافت می کند و دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد در باغ ها نیست و اقدامات از راه دور انجام می شود.
وی افزود: این سیستم با ریموت، پیامک و یا از طریق برنامه ای که طراحی شده کنترل می شود که البته تفاوت این دستگاه با نمونه داخلی در بهبود عملکرد آن است.

فاطمه ملک‌پور

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن