رویدادها

تانا برگزار کنید ۲۰۰میلیون تومان حمایت شوید

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به برگزاری رویداد تانا در روز چهارشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۱ در استان لرستان گفت: وزات علوم از هر پارک علم و فناوری که این رویداد را اجرا کند مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای تشویق صاحبان طرح های منتخب حمایت می کند و اگر طرح ها در سامانه نان وارد شود مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از پارک علم و فناوری حمایت می شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به برگزاری رویداد تانا در روز چهارشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۱ در استان لرستان گفت: وزات علوم از هر پارک علم و فناوری که این رویداد را اجرا کند مبلغ ۱۰۰ میلیون برای تشویق صاحبان طرح های منتخب حمایت می کند و اگر طرح ها در سامانه نان وارد شود مبلغ  ۱۰۰ میلیون تومان دیگر نیز از پارک علمی حمایت می شود.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان است.

علی خیرالدین با بیان اینکه راه اندازی ۴۰ شهرک فناوری در استان ها در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: استان لرستان و شرکت شهرک های صنعتی می تواند با فراهم کردن شرایط لازم و همکاری با پارک علم و فناوری استان، می تواند در این راستا درخواست خود را به وزارت علوم جهت بررسی ارسال نماید.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

حمایت از هر دانشجوی کارآفرین با یک میلیون تومان


وی افزود: براساس آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ۱۰ دهکده کشاورزی در کشور ایجاد خواهد شد و  با توجه به ظرفیت های بالایی که در استان لرستان وجود دارد، سازمان جهاد کشاورزی با همکاری پارک علم و فناوری زمینه های لازم جهت اخذ مجوزهای لازم را فراهم نماید.

وی اظهار داشت: قانون همواره پیشران اقتصاد ماست و با توجه به بسترهای قانونی خوبی همچون قانون جهش تولید و آیین نامه حمایت از تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، اگر شرکت های بزرگ واحدهای تحقیق و توسعه خود را در عرصه پارک های علم و فناوری و شهرک های فناوری مستقر کنند می توانند از مزایای اعتبار مالیاتی استفاده کنند و در صورتی که قرارداهای خود را با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری منعقد نمایند، آن قرارداها نیز مشمول اعتبار معالیاتی خواهند شد.

علی خیرالدین گفت: رایزنی های لازم برای اینکه استان لرستان به عنوان یکی از مراجع ارزیابی دانش بنیان منظور شود، با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: با توجه به اینکه جمعیت در حال افزایش است و منابع طبیعی محدود هستند، جهت استفاده بهینه از منابع موجود و مدیریت مصرف ناگزیرم به سمت انجام کارها به صورت دانش بنیان برویم.

سیروس ابراهیمی افزود: محصولات کشاورزی و باغی ما چون علمی نیستند صادرات محور نیز نیستند و ما وارث یک کشاورزی سنتی و صنعت پرهزینه و کم بهره ایم و باید به سمت واحدهای فناور و دانش بنیان چابک، پرمغز و دانش محور برویم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن