نمایشگاه

دانش‌بنیان‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه ایران متافو

پاویون شرکت‌های دانش بنیان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی «متالورژی (ایران متافو ۲۰۲۲)» از صبح امروز نهم آذر ماه جاری با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ در این نمایشگاه که تا ۱۲ آذر ماه ادامه خواهد داشت، ۲۱ شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری به ارائه محصولات و توانمندی‌های خود می‌پردازند.
شرکت‌هایی که در این پاویون حضور دارند، عبارتند از:

پودرافشان
شرکت پودرافشان با فناوری بازسازی و مقاوم‌سازی قطعات تحت سایش و خوردگی به نمایشگاه آمده است. شرکت پودرافشان در سال ۱۳۸۱ با توجه به نیاز مبرم صنایع در ساخت و بازسازی قطعات تحت سایش و خوردگی با ایده محوری تولید پودرNi-Al  برای مصرف در فرایندهای پاشش حرارتی با بهره‌مندی از تیم اجرایی منحصر به فرد خود که ترکیبی از افراد دانشگاهی و صنعتی با حدود ۳۰ سال تجربه را شامل می‌شود در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع به کار کرد.

پیشرو تعالی فناوری فردا (شتابدهنده صدر فردا)
شتابدهنده صدر فردا در ایجاد و توسعه کسب و کارهای نوین و تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه حوزه معدن، صنایع معدنی و مواد پیشرفته فعالیت می‌کند.
تولید آلیاژهای فلزی خاص با کارایی بالا، پردازش زغال‌سنگ و بهینه‌سازی ترکیب آن، بازسازی پره‌های توربین با به‌کارگیری روش ترمیم لیزری، بازیافت ضایعات الکترونیکی، تولید کربنات کلسیم با گرید دارویی، تولید سیم روی خالص و آلیاژی، استحصال عناصر ارزشمند از سرباره کنورتور فولادسازی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان هستند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه ایران متافو ۲۰۲۲


شبیه‌سازان شریف

شبیه‌سازان شریف از دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه ایران متافو ۲۰۲۲ است. این شرکت تحلیل دینامیک ماشین‌های دوار را در کارنامه خود دارد. هدف اصلی شرکت، تمرکز بر حوزه شبیه‌سازی، تحلیل و بهینه سازی سامانه‌ها و سازه‌های مرتبط با مهندسی مکانیک و رفع علمی نیازهای صنعتی و پژوهشی است.

مهندسی آسیاوات
شرکت مهندسی آسیاوات نیز سامانه پایش جرم و انرژی و همچنین سامانه پایش و ارتقاء بهره‌وری تولید و انرژی را طراحی و تولید کرده است. سامانه نرم‌افزاری پایش جرم و انرژی، سامانه‌ای است که ضمن شبیه‌سازی فرآیند تولید، امکان تحلیل و ارائه بالانس جرم و انرژی فرایندهای معدنی و تحلیل تاثیر تغییر پارامترهای مختلف و همچنین کمک به بهره‌برداری در شرایط بهینه را به بهره بردار ارائه می‌دهد.
درباره سامانه پایش و ارتقاء بهره‌وری تولید و انرژی نیز باید گفت که این سامانه ضمن ارتباط برخط با سیستم‌های کنترل، اطلاعات و پارامترهای مختلف عملکردی تجهیزات و پروسه تولید را دریافت و با استفاده از ماژول‌های متعدد شبیه‌سازی، تحلیلی، هوش مصنوعی و گزارش‌دهی، امکان کنترل و بهبود شاخص‌های عملکرد کلیدی تاثیرگذار بر بهره وری تولید و انرژی را به بهره بردار می‌دهد.

آذرشین اصفهان
شرکت آذرشین اصفهان نیز محصول ریتورت تیوب احیای منیزیم را به نمایشگاه آورده است. ریتورت تیوب، در واقع یک راکتور محسوب می شود که برای احیای منیزیم در فرآیند تولید شمش منیزیم استفاده می شود. این تیوب ها در دمای حدود ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار خلاء داخلی برای فرآیند احیای منیزیم قرار می‌گیرند. این تیوب ها باید به روش ریخته‌گری گریز از مرکز تولید شوند.

فناوری پودر الموت
شرکت دانش‌بنیان فناوری پودر الموت نیز تولید قطعات با روش متالورژی پودر را در کارنامه خود دارد. تولید قطعات با این روش مزیت‌های فنی، تکنیکی و اقتصادی فراوانی را دارا است و پودرهای آلیاژی تولید شده با روش اتمایز آبی خواص مطلوبتری نسبت به سایر روش‌ها دارند.

الکترونیکی بردهای هوشمند ایرانیان
محصول این شرکت فلزیاب صنعتی است. سیستم فلزیاب صنعتی با قرار گرفتن روی خط تولید، آلودگی‌های فلزی موجود در محصول در حال عبور را تشخیص داده و فرآیند تفکیک آن را سهولت می‌بخشد. این دستگاه به منظور محافظت از تجهیزات و کیفیت محصول تولیدی در معادن و صنایع لاستیک کاربرد دارد.

پاژ قطعات خودرو آمیتیس
پوسته ریخته‌گری پمپ هیدرولیک فرمان محصول این شرکت است. حصول ایمنی پوسته پمپ هیدرولیک در سیستم فرمان خودرو، وظیفه تامین نیروی هیدرولیک برای چرخش آسان فرمان را بر عهده دارد. شرکت پاژ قطعات خودرو آمیتیس توانست با جایگزین کردن روش ریخته‌‌گری ریژه با روش ریخته‌گری دایکست، هزینه‌های تامین، تولید و فروش آن را کاهش دهد.

سنجش ره آورد نیکان سناباد
این شرکت نیز ریتورت تیوب احیای منیزیم را تولید کرده است. ریتورت تیوب، در واقع یک راکتور محسوب می‌شود که برای احیای منیزیم در فرآیند تولید شمش منیزیم استفاده می‌شود. این تیوب‌ها در دمای حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد و فشار خلاء داخلی برای فرآیند احیای منیزیم قرار می‌گیرند. این تیوب‌ها باید به روش ریخته‌گری گریز از مرکز تولید شوند.

کیمیا صنعت اسپادانا
شرکت کیمیا صنعت با ابداع فرآیند جدید گندله‌سازی به نمایشگاه آمده است. طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی واحد گندله‌سازی با تکنولوژی ایرانی SRK در مدول هایی با ظرفیت های ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن به صورت EPC ، با ساخت کامل تجهیزات در کارگاه های شرکت و تولید گندله با کیفیت مناسب برای فرآیند احیا مستقیم، از توانمندی‌های این شرکت است.

سیستم‌های انرژی فردا
محصول این شرکت بویلر روغن داغ است. در کاربری‌های دما بالا مانند گرمایش گاز طبیعی، گرمایش نفت خام، فرآیندهای مورد استفاده در صنایع شیمیایی و مانند آن از روغن داغ برای انتقال گرما استفاده می‌شود چرا که کار کردن با بخار و آب در دماهای بالا نیازمند مدیریت فشارهای کاری بالاتر است که از نظر هزینه مقرون به صرفه نبوده و از ضرایب ایمنی بالایی نیز برخوردار نیست.

بینا آزما سپاهان
شرکت مهندسین مشاور بینا آزما سپاهان در سال ۱۳۸۳ تأسیس شد. این شرکت برای انجام خدمات سریع و دقیق آزمایشگاهی مورد درخواست مشتریان، با جذب نیروهای متخصص و کارآمد و نیز فراهم کردن تجهیزات مناسب و به روز توانست در زمینه ژئوتکنیک، آزمایشگاه‌های مصالح ساختمانی، قیر، آسفالت، شیمی و محیط زیست فعالیت خود را گسترش دهد.

فرآیند پردازش البرز
این شرکت دانش فنی تولید ترکیبات فسفاته را تدوین کرده است. دانش فنی تولید ترکیبات فوق بر مبنای استفاده از خاک معدنی فسفات است. دانش فنی تدوین‌شده در شرکت فرآیند پردازش بر پایه استفاده از روش‌های سبز بوده و به همین جهت بخش قابل توجهی از پروژه‌های تعریف‌شده در این شرکت، در حوزه بازیافت پسماندهای صنعتی است.

فرآورده‌های عایق نسوز اصفهان
شرکت فرآورده‌های عایق نسوز اصفهان در سال ۱۳۷۲ به عنوان اولین تولیدکننده آجرهای عایق نسوز با دمای کاربردی ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ درجه سانتی‌گراد تاسیس شد. از همان ابتدا برای نخستین بار در کشور با تامین نیاز واحدهای بزرگی همچون ذوب آهن اصفهان و کارخانه سیمان قائن، وارد عرصه بزرگ صنعت شد.

صنایع ماشین سازان مطلب
طراحی و ساخت انواع اره نواری اتوماتیک در کارنامه این شرکت است. اره نواری یکی از اصلی ترین ماشین آلات در صنعت برش است که در اندازه های مختلف با کاربردهای مختلف وجود دارد. این روش برش یکی از انواع روش‌های برش سرد محسوب شده که به دلیل سادگی استفاده و سرعت بالا و دقت قابل ملاحظه، همواره یکی از پرمصرف‌ترین روش‌های مورد استفاده در برش انواع متریال است.

صنایع فن بازار پارتاک
شیرهای کرایوژنیک، پمپ‌های کرایوژنیک، سطح سنج مخازن، دستگاه تست هیدروتست و پرایزر از محصولات این شرکتند. این محصولات در صنعت کرایوژنیک کشور مورد استفاده است که به صورت مهندسی معکوس در این شرکت تولید می‌شود.

پتروکک آرین ویان غرب
این شرکت با خط تولید خمیر الکترود گرافیتی به نمایشگاه آمده است. خط تولید خمیر الکترود گرافیتی جهت تولید خمیر الکترود گرافیتی در کوره‌های فروآلیاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد که ترکیبی از پتروکک و آنتراسیت کلسینه به همراه قیر قطران است.

فرتاک گیربکس فاضل
شرکت فرتاک گیربکس فاضل (دنیای گیربکس) با بیش از ۲۵ سال تجربه با هدف تشکیل مکان تخصصی در زمینه گیربکس و تجهیزات انتقال نیرو، با حضور در نمایشگاه ایران متافو آمادگی خود را جهت ارائه خدمات به کارخانه های بزرگ فولاد، سیمان، پتروشیمی، پالایشگاهی، کشتی‌سازی، کشاورزی و کاشی را اعلام کرده است.

نقشینه نگار
این شرکت محصول پراب ترموکوپل یکبار مصرف را به نمایشگاه آورده است. پراب‌های مورد استفاده جهت اندازه‌گیری و کنترل دقیق دما در صنایع ریخته‌گری با دقت بسیار بالا طراحی شده است.

دما فلز کیمیا
شرکت دما فلز کیمیا، ترمومترهای صنعتی و تجهیزات جانبی آن را به‌طور تخصصی و با کیفیت بالا و قیمتی پایین که کاملا با محصولات مشابه اروپایی رقابت می‌کند، طراحی و تولید کرده است.

کیان تک ماشین‌های دوار پارس
شرکت کیان تک ماشین‌های دوار پارس در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده و با استفاده از کادری مجرب و امکانات روز مورد نیاز، قادر به ارائه خدمات در خصوص توربین‌های گازی است. تعمیرات اساسی توربین گاز، تامین و ساخت قطعات یدکی توربین گاز، نوسازی و بهسازی بسته توربین، خدمات مهندسی و خدمات مهندسی میدانی از توانمندی‌های این شرکت است. هدف این شرکت ارائه خدمات نفت، پتروشیمی گاز و پالایشگاه است و با همین هدف در نمایشگاه ایران متافو ۲۰۲۲ حاضر شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن