دانش بنیان

رشد دانش‌بنیان‌ها مساوی با رشد اقتصاد استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه با ایجاد بستر فیزیکی مناسب باید مسیر رشد را برای شرکت‌های دانش بنیان و تفکرات پژوهشی فراهم کنیم، گفت: این کار باعث رشد اقتصاد استان می شود.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ صابر پرنیان، در آیین آغاز بکار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: از سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه سیاستگذاری و اقدامات اجرایی در استان شروع شده که امیدواریم این اقدامات موجب ایجاد کسب و کارها، تولید ثروت و افزایش راندمان اقتصاد استان شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها مانند تولید و صادرات محصولات لوازم خانگی، برق و الکترونیک و در حوزه فولاد اقدامات خوبی انجام شده که در این زمینه حوزه های زیادی در بخش صنعت وجود دارد که شرکت های دانش بنیان می تواند به این حوزه ها ورود پیدا کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در استان علاوه بر وجود فکر و ایده‌های خلاق، توانایی و ظرفیت بسیاری در بخش صنعت وجود دارد که اگر با کار تیمی این موارد را با هم هماهنگ کنیم قطعا استان در یکی دو سال آینده به رشد و توسعه چشمگیری دست خواهد یافت.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تشکیل کریدور فناوری در استان با جدیت دنبال شود


وی با بیان این که دو هزار و ۶۶۰ طرح صنعتی در استان در حال انجام است، افزود: با توجه به این که در ۱۱ ماه گذشته دو هزار و ۲۰۰ مجوز سرمایه گذاری صادر شده بنابراین این موضوع نشان می دهد آذربایجان شرقی استانی سراسر فرصت است که البته دانشگاه ها، جوانان، پژوهشگران و مراکز رشد با ورود به این عرصه ها باید با صنعت عجین شوند.

پرنیان، با بیان این که خصوصی‌ترین صنعت کشور در آذربایجان شرقی است، گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد واحدهای صنعتی در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۵ طرح بزرگ صنعتی در حال اجرا و ۲۸ مگاپروژه در استان وجود دارد که در این زمینه در حال تکمیل زنجیره ها هستیم برای مثال در شرکت تراکتورسازی ایران در ۸ ماه گذشته به همت کارکنان و متخصصان این مجموعه علاوه بر افزایش تولید از ۲۲ هزار به ۳۵ هزار دستگاه تراکتور، صادرات نیز ۹۲ درصد رشد پیدا کرده است همچنین در ماه آینده خودروی کامیون ۱۱ تنی سنگین که مورد نیاز استان است در این شرکت تولید خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: باید به سمت تولید محصولات دانش محور حرکت کنیم تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن