نمایشگاه

رونمایی از ۳۶ فناوری جدید در نمایشگاه هفته پژوهش آذربایجان‌شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از رونمایی از ۳۶ فناوری جدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری استان آذربایجان شرقی در هفته پژوهش خبر داد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ دکتر سعید جعفری راد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی با اشاره حضور ۷۳ شرکت  فناور و دانش بنیان استان در این نمایشگاه گفت: ۹۰ محصول و خدمت فناورانه  تولید شده توسط  این شرکت ها در نمایشگاه عرضه شده است و  ۳۳ محصول فناورانه جدید تولید شده در سال جاری در حوزه های مختلف علمی و فناوری در این نمایشگاه رونمایی می شود.  

رئیس پارک علم و فناوری افزود با توجه به برگزاری  نمایشگاه رینوتکس و ارائه محصولات و خدمات حوزه پژوهش و فناوری در این نمایشگاه که آبان ماه سال جاری در استان برگزار شد، تصمیم گرفتیم برای تکراری نبودن محصولات ارائه شده در این نمایشگاه تولیدات و دستاورد های فناورانه ای که درسال ۱۴۰۱ به مرحله تولید رسیده اند به نمایش گذاشته شود.

جعفری راد افزود : برای بهره برداری هر چه بیشتر شرکت کنندگان در نمایشگاه، هم زمان با برگزاری نمایشگاه ۷٫دوره و کارگاه آموزشی در زمینه های بازار یابی و تجاری سازی، تشریح مزایا  و حمایت های  شرکت های  دانش بنیان، آشنایی با استاندارد سازی و نحوه  اخذ گواهی نامه های استاندارد  برای محصولات دانش بنیان  و نانو فناوری، آشنایی با فرآیند های اخذ مجوز تولید،  قوانین و مقررات صادرات و واردات و صدور کارت بازرگانی، سلامت و قرارداد های اداری برگزار می شود.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

رشد دانش‌بنیان‌ها مساوی با رشد اقتصاد استان


دکتر جعفری راد در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱ گفت: مطابق رویکرد جدید پارک بخش عمده پذیرش ایده ها و طرح های فناورانه در پارک تقاضا محورخواهد بود و اشتغال زایی و میزان فروش محصولات شرکت های مستقر در پارک اولویت اول ما در پذیرش و حمایت از شرکت ها خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به آمار شرکت های دانش بنیان در سطح کشور و مقایسه استانی تعداد این شرکت ها گفت: در حال حاضر استان آذربایجان شرقی به لحاظ تعداد شرکت های دانش بنیان مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری رتبه پنجم کشور را دارد و هدف گذاری انجام شده در پارک ارتقای رتبه استان به رتبه دوم کشوری تا انتهای سال ۱۴۰۴ می باشد.

 دکتر جعفری از کسب عنوان پارک برتر کشور توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  خبر داد و افزود: مطابق فاکتور های ارزیابی پارک های علم و فناوری مورد نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک آذربایجان شرقی  در دو حوزه تعاملات بین الملل و گرنت فناوری رتبه نخست کشور را کسب کرد و استاندار آذربایجان شرقی به عنوان بهترین استاندار از نظر تعامل و حمایت از پارک علم و فناوری و فناوران مستقر در پارک انتخاب شد و مرکز رشد دانشگاه شهید مدنی نیز به عنوان یکی از مراکز رشد برتر کشور انتخاب گردید. دکتر جعفری راد عناوین کسب شده را در نتیجه تلاش و همت فناوران مستقر در پارک، مجموعه حمایت های استانی و مدیریت رئیس قبلی پارک و زحمات پرسنل پارک دانست.

وی در ادامه خواستار حمایت هر چه بیشتر دستگاه های متولی استان در حوزه توسعه فضای کالبدی پارک شد و گفت: با توجه به افزایش قابل ملاحظه تعداد شرکت های فناور مستقر در پارک و متقاضیان جدید استقرار به لحاظ فضای فیزیکی نیازمند حمایت های بیشتر هستیم و ضروری است در اسرع وقت نسبت به تامین فضاهای مورد نیاز پارک اقدام نماییم.

دکتر پرنیان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت و حجه الاسلام زعفرانچی لر، رئیس کمیسیون فناوری شورای اسلامی کلانشهر تبریز دیگر سخنرانان این برنامه بودند .

گفتنی است  این نمایشگاه به همت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و با مشارکت فناوران و پژوهشگران دانشگاه ها، مراکز رشد، مراکز پژوهشی، سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه،  از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر در محل مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری برپاست.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن