صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان «طراحی و ساخت الکترود ثبت سیگنال مغز»

سی‌ودومین فراخوان پژوهشی با عنوان «الکترود ثبت سیگنال مغز» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه صنعتی سجاد منتشر شد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا پنجم دی‌ ماه امسال پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

درباره ضرورت این طرح باید گفت که استریوالکتروانسفالوگرافی (SEEG) یک روش جراحی کم‌تهاجمی است که برای شناسایی مناطقی از مغز استفاده می‌شود که منشاء تشنج‌های صرع هستند.

در طول (SEEG) جراحان مغز و اعصاب سیم‌های نازکی به نام الکترود را مستقیما در مغز قرار می‌دهند. سپس بیماران برای تعیین دقیق منبع تشنج تحت نظارت قرار می‌گیرند. در این تکنیک که نخستین بار در نیمه دوم قرن بیستم در فرانسه معرفی شده است، الکترودها فعالیت الکتریکی مغز را در طول تشنج ثبت می‌کنند و فعالیت مغز برای یافتن الگوها و تعیین منشا تشنج به دقت بررسی می‌شود. این سازه همچنین برای درمان سایر اختلالات عصبی همچون اختلال خواب، اختلال کارکردی مغز(اضطراب، افسردگی و …)، پارکینسون، کمر درد و همچنین کمک به تشخیص مرگ مغزی قابل استفاده است.


 

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

فراخوان «گرفت استخوانی استئوکانداکتیو بر پایه کلاژن/ ژلاتین حاوی ذرات سرامیکی»


هدف اصلی این طرح ساخت الکترود ثبت سیگنال مغز با قطر کمتر از قطر میانگین جهانی(میانگین جهانی ۸۰۰ میکرومتر) است اما هدف ساخت الکترود با قطر کنتاکت(صفحات مماس) کمتر از ۷۸۰ میکرومتر است) و استفاده از مواد اولیه با هزینه کم و در نهایت سیگنال مطلوب است.

گفتنی است مشارکت در اکتساب فناوری این طرح و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند تا پنجم دی‌ ماه امسال پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری امیرکبیر با شماره‌های ۰۲۱۸۶۰۱۳۸۶۲ تماس بگیرند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن