صندوق نوآوری و شکوفایی

صندوق پژوهش و فناوری مدرس از دانش‌بنیان‌ها چگونه حمایت می‌کند؟

رئیس صندوق پژوهش و فناوری مدرس گفت: این صندوق با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت می‌‎کند.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ رضا رجایی، رئیس صندوق پژوهش و فناوری مدرس با اشاره به اینکه ایجاد و تأسیس این قبیل صندوق‌ها خاستگاه قانونی دارد، گفت: طبق قوانین مشخص، صندوق پژوهش و فناوری به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایجاد می‌شود.

وی توسعه تسهیلات حمایتی از بخش دانش‌بنیان را رسالت این صندوق‌ها دانست و افزود: علاوه بر حمایت‌های مالی، صندوق‌های پژوهش و فناوری تلاش دارند بسته‌های حمایتی را در قالب‌های مختلف به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه دهند تا این شرکت‌ها بتوانند از سویی دامنه فعالیت‌های خود را گسترش دهند و از سوی دیگر خدمات بهتری را به جامعه مخاطب ارائه دهند.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری مدرس اضافه کرد: این صندوق متشکل از ۴۹ درصد سهام دولتی و ۵۱ درصد سهام بخش خصوصی است که از ۴۹درصد سهام بخش دولتی، دانشگاه تربیت مدرس ۲۵درصد و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ۲۴ درصد سهام این مجموعه را دارند. بخش خصوصی نیز شامل ۳ شرکت خصوص است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

 تخفیف یک تا ۴۰ درصدی به محصولات دانش‌بنیان سطح یک تا ۳


رجایی با اشاره به خدمات اعطایی صندوق پژوهش و فناوری تربیت مدرس، ادامه داد: اعطای تسهیلات در حوزه‌های نمونه‌سازی، سرمایه در گردش، تولید صنعتی، پیش از تولید صنعتی، لیزینگ، ارائه ضمانتنامه و سرمایه‌گذاری‌خطرپذیر، از مهمترین فعالیت‌های این صندوق است. علاوه بر این موارد، صندوق پژوهش و فناوری مدرس، عاملیت یا کارگزاری منابع دولتی را نیز عهده‌دار است.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری مدرس تصریح کرد: در فضای کسب‌وکار، بسیاری از شرکت‌ها نیازمند تأمین مالی هستند و این نیاز یا در مرحله راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌هاست یا در مرحله ارتقاء محصولات و خدمات؛ در واقع این صندوق را اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، هم از شرکت‌های فناور و هم از شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ حمایت می‌کند. در همین مسیر، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تقریباً برای ۱۵۰ شرکت حدود ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به شکل قرض‌الحسنه  یا انواع دیگر ارائه شده است که این حمایت ها یا از منابع داخلی صندوق پژوهش و فناوری مدرس بوده است یا از محل وجوه عاملیت در اختیار این صندوق پرداخت شده‌اند و ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز از محل تسهیلات اهرمی صندوق پژوهش و فناوری مدرس پرداخت شده است.

رجایی اظهار داشت: صندوق پژوهش و فناوری مدرس برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که حالا به برندهای معتبر در اقتصاد کشور تبدیل شده‌اند نیز مدل‌های حمایتی نوینی را طراحی کرده و تلاش دارد متناسب با حجم و ارزش فعالیت‌های هر شرکت، پشتیبانی لازم را چه به صورت اعطای تسهیلات مالی و چه شکل‌های دیگر انجام دهد. به عنوان نمونه این صندوق طی تفاهم‌نامه و قراردادی دو طرفه، تسهیلات مالی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال را به یکی از شرکت های بزرگ حوزه گردشگری ارائه داده است.

رجایی در پایان یادآور شد: مسئولان صندوق پژوهش و فناوری مدرس ذیل نشست‌های هم‌افزایی و تعامل، مجموعه خدمات خود را به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌دهد و در گام بعد نیازهای آنها را با شیوه‌های نوآورانه و خلاقانه و از محل ظرفیت‌های صندوق پوشش می دهند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن