اخباردانش بنیان

چگونه و از کجا وام‌های قرض‌الحسنه بدون کارمزد بگیرید؟

شمسی نژاد با اشاره به در نظر گرفتن همه مخاطبان نئوبانک در هر سطحی از جامعه، اظهار کرد: برای همه سطوح جامعه قرار است خدمات ارائه کنیم، حتی برای دانش آموزان هم این پروژه طراحی شده‌است.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نظر دارد سال آینده به مشتریان خود وام‌های قرض‌الحسنه بدون کارمزد و حتی با کارمزد منفی اعطا کند و این اتفاق برای اولین بار در صنعت بانکداری ایرانی رخ خواهد افتاد.

در نشست خبری که به مناسبت پانزدهمین سالروز تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد، سید سعید شمسی نژاد، مدیرعامل بانک، بابیان مطلب فوق؛ در پاسخ به خبرنگار بانکداری ایرانی در خصوص مجوزهای نئوبانک ، اظهار کرد: مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت نئوبانک قرض‌الحسنه مهر ایران، از مراجع ذی‌صلاح دریافت شده و مشکلی برای شروع کار وجود ندارد، منتهی برای اینکه با ظرفیت کامل این طرح راه اندازی شود، چندماه دیگر منتظر مانده و طرحی بدون نقص را اجرا خواهیم کرد.

سید سعید شمسی نژاد، در این نشست، به موضوع رشد منابع بانک اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۱٫۶۵ درصد از منابع شبکه بانکی کشور در اختیار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بود که این درصد اکنون به ۲٫۳ رسیده و هدف‌گذاری ما تا پایان سال ۲٫۵ درصد است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: این بانک به دنبال جذب پنج درصد از نقدینگی کشور تا دو سال آینده و جذب ۲۰ درصد منابع در یک دهه آینده است که با روند آغاز شده، این موضوع دست یافتنی خواهد بود.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

دانش‌بنیان‌ها چگونه از «کالا کارت» استفاده کنند؟


شمسی نژاد بابیان اینکه حجم معوقات بانک پیش از این ۰٫۶ درصد و کمترین میزان در شبکه بانکی بود و اکنون با کاهشی بیش از پیش به ۰٫۴۵ درصد رسیده، توضیح داد: در یک سال گذشته حدود سه میلیون فقره وام با متوسط ۳۰ میلیون تومان پرداخت‌شده است. از ابتدای سال جاری تا ۱۵ آذر ۲۵ هزار فقره وام ازدواج با رقم ۳۵ هزار میلیارد ریال پرداخت‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

شمسی نژاد با اشاره به در نظر گرفتن همه مخاطبان نئوبانک در هر سطحی از جامعه، اظهار کرد: برای همه سطوح جامعه قرار است خدمات ارائه کنیم، حتی برای دانش آموزان هم این پروژه طراحی شده‌است.

در ضمن قرار نیست که شعب بانک بسته شود. بلکه شعب بانک‌ها محلی برای گفت و گو با مردم است و در شعب به مردم خدمات ارائه می کنیم. درواقع قرار نیست به مردم اجبار کنیم تا مثلا از فردا فقط از این بستر کارهای خود را انجام دهند، بلکه ابتدا فرهنگ سازی را پیش می بریم و سپس طرح را به مردم معرفی می کنیم . ولی از یک مرحله ای به بعد مرحله اجبار شروع می شود. بنابراین در ۵۳۰ شعبه این بانک در سراسر کشور برای کمک به این پروژه اقدام خواهند کرد. فرهنگ و گفتمان سازی در سطح مدارس هم وجود دارد تا فرهنگ سازی شود. بنابراین سرویس های بانک دوگانه است. در ضمن وقتی خدمات بانکی در نئوبانک بیشتر باشد، مردم رغبت بیشتری دارند تا به آن سمت بروند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن