صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان ساخت کیت اندازه‌گیری آمیلاز خون به روش دستی و دستگاهی

یکصد و سی ‌و سومین فراخوان پژوهشی با عنوان «ساخت کیت اندازه‌گیری آمیلاز خون به روش دستی و دستگاهی» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا ۱۴ دی ‌ماه امسال پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.
درباره ضرورت این طرح باید گفت که آنزیم آلفا آمیلاز یکی از مهم‌ترین آنزیم‌های گوارشی بدن است که در بزاق، لوزالمعده و روده کوچک یافت می‌شود. این آنزیم باعث تجزیه زنجیره‌های پلی‌ساکارید به دی‌‌ساکارید و اجزای کوچک‌تر می‌شود و نقش مهمی در هضم کربوهیدارت‌ها دارد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

فراخوان «طراحی و ساخت الکترود ثبت سیگنال مغز»


زمانی که پانکراس آسیب می‌بیند مقدار زیادی از این آنزیم وارد خون می‌شود. بنابراین اندازه‌گیری میزان آمیلاز در خون اهمیت زیادی دارد. در این راستا لازم است کیت اندازه‌گیری ساخته شود که قابلیت نصب بر روی دستگاه‌‎های اتو آنالیززر را داشته باشد و همچنین به صورت دستی هم قابل استفاده باشد.
مجری تحقیق باید کیت اندازه‌گیری بسازد که با استفاده از سوبسترا بدون آنزیم کمکی به صورت تک معرفه و پایداری حداقل یک سال تولید کند.
شرکت در این فراخوان تحقیقاتی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است.
پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز تحقیقاتی داشته باشد انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش‌بنیان متقاضی معرفی خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند تا چهاردهم دی‌ ماه امسال پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری بومرنگ با شماره‌های ۰۲۱۶۶۵۳۹۷۳۴ و ۰۲۱۶۶۵۳۳۸۶۴ تماس گیرند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن