صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان مشارکت در اکتساب فناوری یک طرح پزشکی

سی‌وسومین فراخوان پژوهشی با عنوان «طراحی و پیاده‌سازی نمونه آزمایشگاهی کیت تشخیص تروپونین در محیط‌های آبی با استفاده از سنسورهای بر پایه آپتامرها و نقاط کوانتومی فلورسنس» با حمایت صندوق نوآوری و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه پیام نور منتشر شد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا هشتم دی‌ماه امسال پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.
درباره ضرورت این طرح باید گفت که بیماری‌های قلبی و عروقی و به ویژه سکته حاد میوکارد به عنوان شایع‌ترین علل مرگ و میر در بسیاری از کشورها به شمار می‌روند. با در نظر گرفتن اهمیت تشخیص تروپونین به عنوان نشانگر زیستی سکته قلبی، هدف این طرح ارائه روشی سریع برای تشخیص تروپونین و گسترش تکنیک‌های در دسترس موجود با استفاده از نشانگرهای نقاط کوانتومی و آپتامر است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

فراخوان ساخت کیت اندازه‌گیری آمیلاز خون به روش دستی و دستگاهی


عرضه‌کننده فناوری در این طرح در نظر دارد، با بهره‌گیری از دانش‌های نانوتکنولوژی، ژنتیک مولکولی، شیمی و استفاده از نقاط کوانتومی فلورسنت و آپتامر، دانش فنی ساخت یک کیت شناسایی تروپونین را اکتساب کند.
نقاط کوانتومی یک گروه از مواد شیمیایی هستند که خواص نوری آن‌ها بسیار وابسته به ساختار و گروه‌های عاملی آنهاست. آپتامرها نیز ترکیبات الیگونوکلئوتیدی با ساختار فضایی سه‌بعدی هستند که همچون آنتی‌بادی‌ها می‌توانند به صورت اختصاصی به یک ترکیب هدف(در این طرح، تروپونین) متصل شوند. این فناوری نوین می‌تواند یک ظرفیت جدید را در شناسایی تروپونین ایجاد کند و در شرایط فعلی به نظر می‌رسد نسبت به سایر تکنیک‌ها مقرون به صرفه‌تر باشد.
اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش بنیان مجاز است.
درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند تا هشتم دی‌ماه امسال پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری امیرکبیر با شماره‌های۰۲۱۸۶۰۱۳۸۶۳  تماس گیرند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن