گزارش

افتتاح مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند

نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده»، با حضور اندیشمندان و فرهیختگان برگزار و طی آن ضمن تجلیل از مقام علمی دانشمند شهید دکتر محسن فخری‎زاده، «مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران» افتتاح شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ «نشست تخصصی هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و نوآوری و در راستای پیشرفت ایران اسلامی در زمینه علم و فناوری به ویژه حوزه هوش مصنوعی، با حضور صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی و پیام وزرای علوم و ارتباطات و با همکاری ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه کشور در سالن کنفرانس مرکز همایش های بین المللی امام رضا(ع) دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد.

در این نشست از خانواده دانشمند شهید محسن فخری زاده تجلیل و «مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران» هم افتتاح شد.

در ابتدای نشست، دکتر علیرضا معینی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت با خیرمقدم به شرکت کنندگان، نکاتی را درباره اهمیت موضوع هوش مصنوعی و رابطه آن با حکمرانی مطرح کرد.

در ادامه، دکتر محمدرضا قاسمی دبیر نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» نسبت به معرفی نشست و تبیین اهداف مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند مطالبی ارائه کرد.

گزارشی از نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» + عکس

پس از آن به ترتیب دکتر حسین ملازاده دبیر ستاد تدوین سند ملی هوش مصنوعی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با موضوع «هوش مصنوعی و اقتصاد دانش‌بنیان»؛ دکتر هادی صاحبی رئیس دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه با موضوع «حکمرانی شواهدمحور و هوش مصنوعی»؛ دکتر محمدسعید جبل‌عاملی رئیس دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه با موضوع «حکمرانی نرم و هوش مصنوعی»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا قاسمی عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علم و صنعت با موضوع «بدن‌مندی ذهن و هوش مصنوعی»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عدالحسین خسروپناه عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با موضوع «حکمرانی هوش حکمی»؛ مهندس انتظاری عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با موضوع «هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات»؛ دکتر بهروز مینایی رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت با موضوع «تبیینی از کاربست هوش مصنوعی در حکمرانی»؛ سردار محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با موضوع «هوش مصنوعی و اقتدار علمی کشور» و دکتر منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت با موضوع «مناسبات هوش مصنوعی و دانشگاه علم و صنعت ایران » سخنرانی کردند.

گزارشی از نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» + عکس

گزارشی از نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» + عکس

افتتاح مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند

سپس نشان و سایت مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران توسط حجت الاسلام و المسلمین خسرو پناه و مسئولین دانشگاه رونمایی شد.

افتتاح دفتر مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران و رونمایی از طرح درس سرویسی و نیز شاسی رویداد مسأله‌محور هوش مصنوعی، پخش کلیپ مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند و اعلام نام‌گذاری سالن A مجموعه مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی امام رضا (ع) دانشگاه به یاد دانشمند شهید، دکتر محسن فخری‌زاده از دیگر برنامه های نشست تخصصی هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده بود.

گزارشی از نشست تخصصی «هوش مصنوعی؛ فرهنگ و حکمرانی آینده» + عکس

امضای تفاهم نامه

در این نشست، تفاهم‌نامه همکاری در حوزه فناوری‌های دیجیتالی و هوشمندسازی، بین مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران و ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری توسط دکتر بهروز مینایی رئیس هیئت امنای مرکز نوآوری حکمرانی هوشمند دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر حسین ملازاده دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به امضا رسید.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن