استارتاپ

بهترین فین تک‌های جهان کدام‌اند؟

فین تک یا فناوری مالی به فناوری‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود روش‌های سنتی در کسب‌وکارها و همچنین برای مصرف‌کنندگان ایجاد شده‌ اند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ فین تک یا فناوری مالی به فناوری‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود روش‌های سنتی در کسب‌وکارها و همچنین برای مصرف‌کنندگان ایجاد شده‌ اند. از برنامه‌های پرداخت موبایلی ساده گرفته تا شبکه‌های بلاکچین پیچیده که تراکنش‌های رمزگذاری شده را در خود جای می‌دهند، زیر مجموعه فین تک‌ها قرار می‌گیرند. فین تک‌ها همچنین می‌توانند برای توسعه و تجارت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرند.

تاریخچه فین تک

درحالی که به نظر می‌رسد بحث فین تک‌ها به پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر بازمی‌گردد اما باید بدانیم که مفهوم فناوری‌های مالی از گذشته‌های دورتر نیز وجود داشته است. اوایل دهه ۱۹۵۰، بروز اولین کارت‌های اعتباری در ایالات متحده اولین محصولات مبتنی بر فین تک را در دسترس عموم قرار دادند و نیاز مصرف‌کنندگان به حمل پول به مفهوم فیزیکی آن را از بین بردند. پس از آن صنعت فین تک تکامل یافت و بانکداری نوین و خدمات معاملات آنلاین سهام را ارائه داد.
پس از آن در سال ۱۹۹۸ پیپال تاسیس شد که از اولین شرکت‌های فین‌تک بود.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

چطور پول خود را در سئو هدر ندهیم!؟


فین تک‌ها چگونه کار می‌کنند؟

درحالی‌که فین تک یک مفهوم چندوجهی است، می‌توان تعریف مشخصی از آن ارائه داد. فین تک تراکنش‌های مالی را برای کسب‌وکارها تسهیل کرده و آنها را در دسترس کرده ومقرون به‌صرفه‌تر می‌کند. همچنین فین تک در تلاش است تا تراکنش‌ها را ساده‌تر کند و مراحل غیر ضروری را از همه طرف‌های درگیر حذف کند.

 روند رشد فین تک

فین تک مدرن اساسا توسط هوش مصنوعی و داده‌ها بزرگ بلاچین هدایت می‌شود. مدیریت می‌شود. این فناوری نحوه انتقال، ذخیره و محافظت از ارز دیجیتال را بازتعریف کرده‌اند.
همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند بینش‌های ارزشمندی در مورد رفتار مصرف‌کننده و عادات خرج‌کردن برای کسب‌وکارها فراهم کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درک بهتری از رفتار مشتری داشته باشند. تجزیه و تحلیل کلان داده می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا تغییرات بازار را پیش‌بینی کنند و استراتژی‌های تجاری جدید را مبتنی بر داده ایجاد می‌کنند.

فین تک‌های ایرانی

آیتول

آیتول به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه خودرویی، امکان استعلام گواهینامه رانندگی، نمره منفی گواهینامه، کارت و سند خودرو و استعلام پلاک‌های فعال و خرید بیمه اقساطی را از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن خود، فراهم کرده است. علاوه بر این آیتول شاپ از دیگر سرویس‌های جدید آیتول محسوب می‌شود که عملا آن را می‌توان فروشگاه خودروی آیتول نامید.همچنین امکان اشتراک سالیانه برای انجام خدمات پرداختی آیتول از دیگر مزایانی جدیدی است که این سوپر اپلیکیشن خودرویی به محصولات خود افزوده است.

این سرویس‌ها که از شهریور ماه امسال راه‌اندازی شده و از جمله جدیدترین خدمات این پلتفرم است که در راستای تحقق وعده این برند مبنی بر پاسخ به تمام دغدغه‌های خودرویی کاربران، در لیست خدمات آیتول قرارگرفته‌اند. (راه پرداخت)

دیجی‌پی

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی سرویسی است که می‌تواند عملکرد درگاه‌های پرداخت مختلف را مورد سنجش قرار داده و از میان آنها بهترین درگـاه را انتخاب کند. درگاه پرداخت هوشـمند دیجی‌پی بر اساس مـعیارهای نـرم افزاری مخــتلف به درگاه‌های مختلف امتیاز داده و کیفیت عـملکرد آنها را به صـورت لحظه‌ای پایـش مـی‌کند.

بهترین فین تک‌های جهانی

‌پی‌پال

پی پال یک شرکت فین تکی چند ملیتی آمریکایی است که در اکثر کشورهایی که انتقال پول آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، سیستم پرداخت آنلاین را اجر می‌کند و به عنوان جایگزین الکترونیکی برای روش‌های سنتی مانند چک و حواله‌ها عمل می‌کند. این شرکت به عنوان یک پردازشگر پرداخت برای فروشندگان آنلاین، سایت‌های حراج و بسیاری از کاربران تجاری دیگر عمل کرده و برای آن هزینه دریافت می کند. اولین نسخه از سیستم پرداخت الکترونیکی پیپال در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شد.

کلارنا

کلارنا یک شرکت تجارت الکترونیکی سوئدی است که راه حل‌های پرداخت را برای خرده‌فروشان آنلاین ارائه می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن نیز در استکهلم سوئد قرار دارد.

این شرکت یکی از پیشروان در فضای جهانی فین‌تک است که تجربه خرید با کیفیت را برای تقریباً ۱۵۰ میلیون مصرف‌کننده فعال در بیش از ۴۵۰ هزار خرده‌فروش در ۴۵ کشور ارائه می‌کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن