اخبارپارک علم و فناوری

ایجاد پنج خانه خلاق و نوآوری در کردستان مصوب شد

مسوول واحد آموزش پارک علم و فناوری کردستان گفت: راه‌اندازی پنج خانه خلاق و نوآوری با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به کردستان مصوب شد.


پیشران اقتصاد؛ نبی احسنی اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری در اشتغال، جذب نخبگان، تیم سازی و تاسیس شرکت و ساخت تولیدات در حوزه نوآوری‌های نرم، نقشی ویژه ای خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این خانه‌های خلاق در شهرهای سقز، قروه، دیواندره، بیجار و بانه مصوب شده است، افزود: امسال ۲ مجوز خانه خلاق شامل شتاب دهنده ژرفا و سلامت ژین در سنندج مصوب شد که با طرح‌های مصوب سفر دولت، این تعداد در کردستان به هفت خانه خلاق می‌رسد و نقش مهمی در افزایش درآمد در بستر فناوری دارد.

مسوول واحد آموزش پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مشاغل در حوزه فیزیکی تقریبا بی معنا شده و خدمت و محصولات به صورت نمادهای فرهنگی و دیجیتال درآمده است، اضافه کرد: خانه‌های خلاق نقش مهمی در توسعه فناوری‌های نرم دارد و در کنار آن به توسعه مشاغل سبز هم کمک شایانی می کند.

احسنی ادامه داد: خانه های خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته های مهم برای تسهیل فرایند تجاری سازی ایده و طرح های خلاقانه و نوآورانه و نیز ارائه راه حل های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح ریزی و به وسیله ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق در مرحله اجرایی قرار گرفت.


پیشنهاد میشود بخوانید:

دغدغه‌های نخبگان کردستانی

وی با اشاره به برنامه‌های خانه خلاق و نوآوری، یادآور شد: ارائه خدمات زیرساخت و استقرار، شبکه سازی فعالان حوزه مورد حمایت، ارائه آموزش‌های تخصصی و تجاری‌سازی، آموزش عملی و حل مساله برای توسعه طرح و شرکت‌های نوپا جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای خلاق و نیز ارائه خدمات کارگاهی و نمونه سازی از جمله خدمات و برنامه های این خانه ها است.

مسوول واحد آموزش پارک علم و فناوری کردستان افزود: تحولاتی که طی چند سال اخیر در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان رخ داد، زمینه‌ساز پیشرفت‌های فناورانه قابل توجهی در این حوزه شد و اکنون زمان آن فرا رسیده است تا با نگاهی تازه به زیست‌بوم نوآوری، زمینه برای ایفای نقش گسترده ایده‌های نو و فراگیر در اقتصاد به کمک شرکت‌های اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق فراهم شود.

احسنی با اشاره به حرکت اقتصاد ملی از اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش‌بنیان، گفت: دست یافتن به جایگاه اقتصادی مبتنی بر علم و فناوری و متکی بر منابع دانش و آگاهی، سرمایه انسانی و فناوری روز لازمه گذار به اقتصاد مبتنی بر دانش است.

در حال حاضر ۳۷ شرکت دانش‌بنیان فعال در کردستان وجود دارد که ۲۳ مورد آن در محل پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند.

 

*** علی فرهاد ***

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن