استارت آپ ها

آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن استارت‌آپ «لکسی»

استارت‌آپ «لکسی» یک اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که برای بزرگسالان علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی طراحی شده است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ به گفته فاطمه رضایی‌پور بنیان‌گذار این استارت‌آپ، در حال حاضر نرم‌افزارهای آموزش زبان انگلیسی موجود در بازار با وجود نقاط قوت بسیاری که دارند همگی نقطه ضعف دارند که حاکی از عدم تعامل بین زبان‌آموز و معلم است.
وی گفت: سال ۹۹ با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم به آموزش‌های مجازی روی آوردند و اکنون نیز که کرونا گذشته همچنان به علت مشغله و هزینه‌های بالای کلاس‌های زبان مردم ترجیح می‌دهند که زبان انگلیسی را از راهی مثل نرم‌افزارها بیاموزند.
وی افزود: ما به طور مفصل همه اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی را بررسی کردیم و در این میان این نکته را دریافتیم که در آن‌ها شیوه تدریس زبان به صورتی است که زبان‌آموز تعاملی با معلم ندارد؛ به خصوص در بخش‌هایی که زبان‌آموز ناچار به تولید در ساختار زبان است؛ یعنی وقتی که باید بنویسد یا صحبت کند.
رضایی‌پور بیان کرد: نتیجه این شد که اپلیکیشنی طراحی کنیم که در آن معلم و زبان‌‍‌آموز در آن ثبت‌نام کنند و هم زبان‌آموز آموزش‌های لازم را ببیند و هم معلم امکان بررسی سطح و تمرینات زبان‌آموز را داشته باشد و این مسئله به زبان‌آموز امکان می‌داد اشکالات کار خود را در بخش‌های مختلف متوجه شود.
بنیانگذار استارت‌آپ لکسی همچنین اظهار کرد: مسئله دیگری که در اپلیکیشن‌های آموزش زبان وجود داشت این بود که آن‌ها همگی به گونه‌ای از کتاب‌های آموزش زبان کپی‌برداری کرده بودند اما ما سعی کردیم محتوای آموزشی را با توجه به شناختی که از فضای ذهنی زبان‌آموزان ایران داشتیم طراحی کنیم.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

۲۰۲۲ بدترین سال برای شرکت‌های فناوری


وی تصریح کرد: ساختار اپلیکیشن «لکسی» منحصربه‌فرد است چرا که زبان‌آموز پس از یادگیری درس، به تمرین‌های آخر درس پاسخ داده و آن را در حساب خود در اپلیکیشن بارگذاری می‌کند. سپس آن پاسخ‌ها توسط معلم‌های فعال در «لکسی» تصحیح شده و به کاربران در قالب بازخورد صوتی گفته می‌شود.
رضایی‌‌پور تصریح کرد: برای تولید این اپلیکیشن ما با شتاب‌دهنده «آراد» وارد مذاکره شدیم و این شتابدهنده نیز مدل هم‌سرمایه‌گذاری را برای توسعه استارت‌آپ «لکسی» پیشنهاد کرد. اکنون «لکسی» آماده فعالیت است و ما منتظر کارهای نهایی برای ورود به بازار هستیم.
بنیانگذار استارت‌آپ لکسی خاطرنشان کرد: ما در فاز بعدی کار خود وارد مذاکره با دانشگاه آزاد شده‌ایم که دروس زبان عمومی این دانشگاه از طریق اپلیکیشن «لکسی» تدریس شوند. فکر می‌کنیم که این اپلیکیشن به محض ورود به بازار با استقبال خوبی مواجه شود.
در همین رابطه محمدرضا کهندانی، رییس هیات‌مدیره شتاب‌دهنده «آراد» بیان کرد: استارت‌آپ لکسی با ایده آموزش زبان در یک اپلیکیشن آغاز به کار کرد. بنیانگذاران این استارت‌آپ اپلیکیشن‌های دیگر را به طور مفصل بررسی، نقاط قوت ضعف آن‌ها را رصد کرده و نتیجه مطالعاتشان را در کار خود به کار بستند.
وی افزود: این استارت‌آپ در حوزه‌ای آغاز به کار کرد که روند روبه رشد بسیاری داشته و دارد و توان بازاریابی خوبی برای آن پیش‌بینی می‌شود.
کهندانی همچنین بیان کرد: این اپلیکیشن آماده ورود به بازار است. ما در فرایند هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق نوآوری ۱۸۰ میلیون تومان برای توسعه این پلتفرم سرمایه‌گذاری کردیم که در این میان سهم صندوق نوآوری ۱۲۰ میلیون تومان و سهم شتاب‌دهنده آراد ۶۰ میلیون تومان بود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن