نمایشگاه

افتتاح و آغاز به کار نمایشگاه خودروی تبریز

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات وابسته تبریز با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز و جمعی از مدیران صنعتی و خودرویی کشور آغاز به کار کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، علی مردان عظیمی، رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه صنعت خودرو بعد از صنعت نفت به عنوان دومین صنعت مهم کشور است گفت: این صنعت از نظر ایجاد اشتغال در کشور رکن اساسی دارد و اگر دولتها از این صنعت حمایت می کنند به دلیل ایجاد اشتغال در کشور است.

او افزود: اگر صنعت خودروسازی و قطعه سازی در کشور فعال نباشد بقیه صنایع هم پیشرفت نخواهند کرد و امیدواریم صنعت گران و قطعه سازان بتوانند از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد استفاده بهینه داشته باشند.


 پیشنهاد می‌شود بخوانید:

پیش‌بینی ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو


رئیس هیأت مدیره گروه خودروسازی سایپا تأکید کرد: استان آذربایجان شرقی پتانسیل خوبی در صنعت خودرو و قطعه دارد و امیدوارم در این نمایشگاه تعاملات خوبی بین قطعه سازان و خودروسازان شکل بگیرد و در راستای تعاملات فی مابین قراردادهای ارزشمندی منعقد شود که این موضوع قطعاً در رفع وابستگی به قطعات و خودروهای خارجی تأثیرگذار خواهد بود.

او گفت: اگر بخواهیم خودرو باکیفیت در کشور تولید شود باید از قطعه سازان حمایت بیشتری شود تا قطعات مرغوب و با کیفیت تولید کنند و در نهایت خودرو باکیفیت و در شأن مردم عزیز عرضه شود.

در این مراسم صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود اقدامات بزرگی که در صنعت خودرو انجام می شود ولی متأسفانه مردم از وضعیت خودرو به لحاظ قیمت و کیفیت ناراضی هستند و باید با تلاش بیشتر و همت فعالان این بخش، فضای مناسبی در تامین خودرو مردم ایجاد شود.

او افزود: استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب مهم و پیشران قطعه سازی در صنعت خودرو کشور است و امیدواریم با سرمایه گذاری خوبی که در این استان انجام می شود، بتواند به عنوان قطب سوم قطعه سازی کشور مطرح شود.

پرنیان تأکید کرد: رشد بخش صنعت در ۹ ماه ابتدایی سال ۴٫۹ درصد بوده و این درحالی است که در چند سال گذشته این روند منفی بوده که این نشان دهنده روند مثبت تولید در کشور است .

او افزود: قطعاً با بهره گیری از شرکت های دانش بنیان، کیفی سازی قطعات و رفع موانع تولید با همت مضاعف و برگزاری این چنین نمایشگاه های خودرو بتوانیم ارزش آفرینی بیشتری داشته باشیم و به زودی روند مثبت و رشد صنعتی را در زندگی مردم ایجاد کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن