صندوق نوآوری و شکوفایی

فراخوان طراحی و ساخت مودم PLC

یکصد و سی ‌و پنجمین فراخوان پژوهشی عرضه فناوری با عنوان «طراحی و ساخت مودم PLC به منظور تبادل اطلاعات RTU بر روی خطوط توزیع نیروی برق» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا ۵ بهمن‌ ماه امسال پروپوزال و پیشنهادهای خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant  ارسال کنند.

درباره ضرورت این طرح باید گفت که هر پایانه کنترل از راه دور (RTU) وظیفه جمع‌آوری اطلاعات و ارسال آن‌ها به مرکز کنترل به منظور تحلیل داده را به عهده دارد که البته برای ارتباط با مرکز کنترل خود نیاز  به یک سیستم مخابراتی نیز وجود دارد.

از طرفی برای سیستم مخابراتی در پست‌های فوق توزیع برق از مودم RCL به منظور انتقال داده از طریق خطوط انتقال برق استفاده می‌شود، اما در شبکه‌های توزیع، مودم رادیویی UHF ، ۴G  ، ۳G  و GPRS متداول هستند. البته این روش‌ها مشکلات عدیده‌ای دارند که از جمله راهکارهای حل این چالش‌ها برای RTU خانگی، ساخت مودم  PLCمناسب با ولتاژ پایین به منظور ارسال داده از طریق توزیع برق است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

فراخوان ارسال مقاله همایش ملی توسعه سواحل مکران


در این راستا مجری تحقیق باید به طراحی و ساخت مودم PLC جهت تبادل اطلاعات بین  RTUها از طریق خطوط توزیع برق بپردازد. در گام بعد باید تمام تست‌های لازم روی مودم را انجام دهد تا مورد تایید توانیر قرار گیرد.

شرکت در این فراخوان  تحقیقاتی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است.
پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز تحقیقاتی داشته باشد، انتخاب و به عنوان مجری به شرکت‌ دانش‌بنیان متقاضی معرفی خواهد شد.
علاقه‌مندان می‌توانند تا ۵ بهمن ‌ماه امسال پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant  ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری بومرنگ با شماره‌های  ۰۲۱۶۶۵۳۸۶۴ و ۰۲۱۶۶۵۳۹۷۳۴تماس گیرند.

دانلود فایل RFP 

دانلود فایل پروپوزال

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن