منهای دانش بنیان

قراردادهای منعقد شده در فن بازارهای کشور؟

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها منعقد شده است، گفت: در زمینه توسعه بازار ۳۷۰ قرارداد بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان، در حوزه رفع نیاز ۷۵ قرارداد بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان، در حوزه سرمایه گذاری ۳۰ قرارداد بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان منعقد شده است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ محمدصالح خالقی در نشست مشترک مدیران و کارگزاران فن بازارهای کشور که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در محل خانه نوآوری و فناوری ایران واقع در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، فعالیت فن بازار ملی ایران را از سال ۸۱ دانست و افزود: فن بازارهای در همه استان های کشور راه اندازی و متعاقب آن در راهبردهای ۱ و ۳ نقشه جامع علمی کشور بر توسعه آن ها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بعد از شروع فعالیت های فن بازارها نقشه جامع علمی کشور به موضوع توسعه و ساماندهی این فن بازارها تاکید داشته است، ادامه داد: فن بازار ملی ایران رویکرد جدید خود را بعد از ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به معاونت علمی در سال ۹۱ آغاز کرد.

وی با بیان اینکه سال ها مسئولیت اجرای فن بازارها به پارک فناوری پردیس واگذار شده بود، اظهار کرد: تدوین آیین نامه تاسیس شبکه فن بازار و توسعه فن بازارها و تدوین آیین نامه راهبری کارگزاران تجارت فناوری (بروکرهای فناوری) از دیگر اقدامات در توسعه این شبکه به شمار می‌رود، ضمن آنکه نقشه فن بازارها در یک روند ۹ ساله تدوین شد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

مشوق‌های صادراتی در بودجه ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود؟


خالقی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌های اجرایی، تاکنون ۲۰ دفتر فن بازار در شرکت شهرک های صنعتی و ۱۱ دفتر فن بازار در پارک های علم و فناوری ایجاد شده است و جذب سرمایه گذاری بر روی اختراعات، نوآوری ها و فناوری و رفع نیازهای صنعتی با استفاده از توان داخلی از جمله ماموریت‌های کارگزاران است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران این شبکه را مشتمل بر کارگزاران فن بازار منطقه ای، کارگزاران توسعه بازار محصولات فناورانه، کارگزاران شناسایی نیاز و حل مساله، کارگزاران فن بازار تخصصی و کارگزاران جذب سرمایه دانست و ادامه داد: به صورت کلی بیش از ۷۰ کارگزار از سراسر کشور زیرمجموعه شبکه کارگزاران تجارت فناوری فن بازار ملی ایران فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: کارگزاران تجارت فناوری بر اساس سه شاخص عمومی، تخصصی و آموزشی مورد ارزیابی قرار می گیرند و گواهینامه های تایید فعالیت را دریافت می کنند.

خالقی خاطرنشان کرد: مرکز فن بازار ملی ایران، ۳۱ هزار و ۸۱۲ کاربر دارد که بر اساس اطلاعات جدید احصا شده تا هزار و ۴۳۷ شرکت، ۱۴ هزار و ۳۱۹ محصول و ۸۹۶ تقاضا در مرکز فن بازار ملی ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی راه اندازی شده است، از راه اندازی فن بازار تخصصی معدن با همکاری ایمیدرو تا پایان سال خبر داد.

خالقی با بیان اینکه در شبکه فن بازار ملی ایران ۱۲۰ رویداد تجاری مختلفی طی این سال ها برگزار شده است، اظهار کرد: این رویدادها در حوزه تجهیزات پزشکی، شهری، لوازم خانگی، مواد غذایی، پلاستیک و پلیمر، کاشی و سرامیک، سنگ، نفت، تجهیزات پزشکی و تجهیزات ورزشی و توانبخشی، رنگ و پوشش های صنعتی شیمیایی و پلیمر، آرایشی و بهداشتی، پساب تا آب بوده است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد در فن بازارها منعقد شده است، گفت: در زمینه توسعه بازار ۳۷۰ قرارداد بالغ بر ۵۱۰ میلیارد تومان، در حوزه رفع نیاز ۷۵ قرارداد بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان، در حوزه سرمایه گذاری ۳۰ قرارداد بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان منعقد شده است.

وی با اشاره به تعداد و میزان قراردادها از ابتدای ۱۴۰۱ گفت: در توسعه بازار تعداد ۵۸ قرارداد بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان، در حوزه رفع نیاز ۲۰ قرارداد بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و در حوزه سرمایه گذاری تعداد ۱۲ قرارداد بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان منعقد شده است.

خالقی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای امسال ۸۴ قرارداد بالغ بر ۱۸۶ میلیارد تومان منعقد شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن