استارت آپ ها

استارتاپ‌های وام‌دهی در ایران؟

استارتاپ‌های وام دهی (لندتک) در ایران روزبه روز درحال توسعه و پیشرفت‌اند. بهترین استارتاپ‌های وام‌دهی در ایران کدام‌اند؟


به گزارش پیشران اقتصاد؛ دریافت خدمات مختلف از اینترنت به صورت روزانه این روزها به بخش جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. گرفتن وام نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که استارتاپ‌های وام دهی فین تک به طور قابل توجهی در حال توسعه هستند، مصرف‌کنندگان را با راه‌های جدیدی برای دریافت خدمات مالی مواجه می‌کنند. استفاده از فینتک‌ها این روزها در بیشتر کشورهای جهان رواج دارند. برای مثال در ایالات متحده تقریبا از هر ۱۰ آمریکایی ۹ نفر از فینتک‌ها برای دریافت خدمات مالی استفاده می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود این مقدار در سال آینده نیز با رشد قابل توجهی مواجه باشد.

در ایران نیز در سال‌های اخیر استارتاپ‌های حوزه وام دهی توانسته‌اند عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارند که در ادامه به معرفی برخی از این استارتاپ‌ها می‌پردازیم:

 دیجی‌پی:

درگاه پرداخت هوشمند دیجی‌پی یکی از استارتاپ‌های وام ‌دهی در ایران است که می‌تواند عملکرد درگاه‌های پرداخت مختلف را مورد سنجش قرار دهد و از میان آنها بهترین درگـاه را انتخاب کند. درگاه پرداخت هوشـمند دیجی‌پی بر اساس معیارهای نـرم‌افزاری مختلف به درگاه‌های مختلف امتیاز می‌دهد و کیفیت عملکرد آن‌هـا را به صـورت لحظه‌ای پایـش مـی‌کند.

لندو:

استارتاپ لندو به عنوان اولین و بزرگ‌ترین استارتاپ وام دهی در ایران، با توانمندسازی افراد و کسب‌وکارها برای پیوستن به اقتصاد اشتراک‌گذاری، فرصت سرمایه‌گذاری هوشمند و پرداخت اقساطی را فراهم می‌کند. لندو با ادغام فناوری اطلاعات و نوآوری‌های مالی مانند رتبه‌بندی اعتباری مبتنی بر هوش مصنوعی، راه حل‌های پیشگامانه‌ای در صنعت خرید و پرداخت اقساطی ارائه کرده است.

ازکی‌وام:

یکی دیگر از استارتاپ‌های اعطای وام در ایران، استارتاپ ازکی‌وام است. جالب است بدانید برای دریافت وام از این استارتاپ به هیچ‌گونه ضامنی نیاز ندارید، فقط یک برگ چک صیاد یا سفته لازم است.
استارتاپ‌های وام دهی یا همان لندتک‌ها زیرمجموعه فینتک‌ها هستند. فین تک یا فناوری مالی به فناوری‌هایی گفته می‌شود که برای بهبود روش‌های سنتی در کسب‌وکارها و همچنین برای مصرف‌کنندگان ایجاد شده‌ اند. از برنامه‌های پرداخت موبایلی ساده گرفته تا شبکه‌های بلاکچین پیچیده که تراکنش‌های رمزگذاری شده را در خود جای می‌دهند، زیر مجموعه فین تک‌ها قرار می‌گیرند. فین تک‌ها همچنین می‌توانند برای توسعه و تجارت ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار بگیرند.

تاریخچه فین تک

درحالی که به نظر می‌رسد بحث فین تک‌ها به پیشرفت فناوری در سال‌های اخیر بازمی‌گردد اما باید بدانیم که مفهوم فناوری‌های مالی از گذشته‌های دورتر نیز وجود داشته است. اوایل دهه ۱۹۵۰، بروز اولین کارت‌های اعتباری در ایالات متحده اولین محصولات مبتنی بر فین تک را در دسترس عموم قرار دادند و نیاز مصرف‌کنندگان به حمل پول به مفهوم فیزیکی آن را از بین بردند. پس از آن صنعت فین تک تکامل یافت و بانکداری نوین و خدمات معاملات آنلاین سهام را ارائه داد. پس از آن در سال ۱۹۹۸ پی پال تاسیس شد که از اولین شرکت‌های فین‌تک بود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن