استارتاپ

استارت‌آپ‌هایی که در رویداد کشاورزی حضور داشتند؟

رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه کشاورزی با حضور ۱۴ استارت‌آپ‌ برگزار شد که طی آن این استارت‌آپ‌‌ها ویژگی‌های محصول و مدل کسب و کار و نیاز‌های سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاران حاضر و وبیناری رویداد ارائه کردند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ استارت‌آپ «ثروت‌آفرینان سهند» اولین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که برای تولید محصولات کشاورزی به صورت خانگی دستگاهی تولید کرده است. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ دو میلیارد تومان است. ویژگی این سامانه دسترسی آسان به محصولات تازه و سالم کشاورزی در منازل و فروشگاه‌ها، امکان استفاده عمومی و آسان، به صرفه و با هزینه‌های معقول، تامین غذای مطمئن و بدون سموم سرمایه است.

استارت‌آپ «ویرا سلامت صد یک برنا» دومین استارت‌آپ حاضر در این رویداد بود که ایجاد یک فروشگاه آنلاین کشاورزی را به عنوان طرح خود معرفی کرد. این استارت‌آپ نیاز به سه میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان سرمایه داشت و از ویژگی‌های محصولش انتقال مستقیم محصول از کشاورز به مصرف‌کننده، امکان شناسایی محصولات بدون تغذیه شیمیایی و … است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

ره‌آورد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» سوم بهمن ‌


استارت‌آپ «تالشگران سرو پایدار» نیز با طرح ساخت سامانه تجاری‌سازی محصولات کشاورزی به رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی آمده بود و میزان سرمایه مورد نیاز خود را پنج میلیارد تومان خواند. از ویژگی‌های محصول این سامانه، امکان خدمات بازاریابی و بازارسازی و بازاررسانی محصولات کشاورزی بود. سامانه استارت‌آپ تالشگران دارای پلتفرم چندوجهی (اپلیکیشن، تلفن، سامانه پیامی و سایت)  و متمرکز بر زنجیره ارزش خرید است.

شرکت «توکان فاطر مهام» به عنوان چهارمین استارت‌آپ حاضر در رویداد، سامانه تحلیل داده‌های مزرعه را به وسیله ماهواره‌های سنجش از راه دور تولید کرده است. این سامانه یک اپلیکیشن موبایلی با کاربری آسان است که به ارائه گزارش‌ تحلیلی از مزرعه به صورت روزانه و قابل استفاده در زمین‌های زراعی خرد و کلان می‌پردازد.  سرمایه موردنیاز این استارت‌آپ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

شرکت «سارینا سیستم رستاک» طرح‌های خود را در سه حوزه سیستم وزن‌کشی خودکار دام با تصویر، تولید بذر ذرت و دستگاه تشخیص فحلی گاو معرفی کرد.
این استارت‌آپ سرمایه موردنیاز خود برای هر یک از این طرح‌ها را به ترتیب۵۰۰ میلیون تومان، سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان و ۴۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.

استارت‌آپ «ژرف‌اندیشان فن‌آفرین» نیز با ساخت ربات خرماچین به رویداد آمد. این استارت‌آپ سرمایه مورد نیاز خود را یک میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان اعلام کرد و از ویژگی‌های دستگاه تولیدی آن قابلیت چیدن خرما بر زمین‌های ناهموار، دسترسی به ارتفاعات مختلف، برداشت خرما با صرفه در هزینه‌ها و … است.

شرکت «روزبهان میراب پارس» نیز سامانه هوشمند آبیاری را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد. این سامانه با در نظر گرفتن دور و حجم آبیاری به مدیریت بهتر منابع آبی در کشاورزی کمک می‌رساند. دریافت اطلاعات اولیه به صورت دستی یا از طریق داده‌های قرائت‌شده از سنسورهای مربوطه، دامنه گسترده کاربری، قابل استفاده بودن در نظام‌های آبیاری سنتی و نوین از خصوصیات این سامانه است. روزبهان میراب پارس سرمایه مورد نیاز خود را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

شرکت «ایده‌پروران زندگی نوین» هم با اعلام طراحی یک سیستم آبیاری تلفیقی هوشمند به صندوق نوآوری آمد.
این سیستم آبیاری زیرسطحی برای کلیه درختان و گیاهان موجود با هر پوشش گیاهی، مانع رسیدن آفات ناشی از خشکسالی به گیاه می‌شود و دارای روش‌‍ آبیاری تزریقی به درختان کهنسال و با ریشه‌های بلند و درختان با جوان با ریشه‌های نیمه‌عمیق است. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ سه میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان بود.

شرکت «پندار پرگار آسیا» نیز دستگاه آبیاری خودکار با قابلیت سنجش رطوبت خاک را طراحی کرده است.  این دستگاه قادر است در نقاطی که امکان تردد هر روزه انسان در آن نیست، فرایند آبیاری را به ثمر رساند و در فرایند ساخت آن از تکنولوژی اینترنت اشیاء نیز استفاده شده است. سرمایه مورد نیاز این شرکت دو میلیارد تومان است.

استارت‌آپ «میرابان» با ارائه سامانه پایش رطوبت خاک و پشتیان کشاورز به رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی آمد. این محصول بر اساس محیط‌های کشاورزی وسیع طراحی‌شده و ارزان‌قیمت و با دقت اندازه‌گیری کافی است؛ همچنین رزولوشن زمانی متناسب برای داده‌های اندازه‌گیری‌شده دارد. سرمایه مورد نیاز میرابان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

استارت‌آپ «بیوول» نیز با استخراج دیواره سلولی مخمر توانسته از آن به عنوان پری ‌بیوتیک و توکسین بایتدر استفاده کند. ویژگی این محصول جلوگیری از کپک‌زدگی در خوراک دام و دفع توکسین از بدن دام و شیر آن است. این استارت‌آپ نیز نیاز به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد.

استارت‌آپ «رصد آب» نیز سامانه مدیریت آبیاری را طراحی کرده است. این سامانه به ارائه گزارش‌های آبیاری بر اساس هواشناسی اقلیمی می‌پردازد و امکان آنالیز تصاویر ماهواره‌ای را دارد و راهکار مناسب برای مدیریت دقیق و اصولی مزرعه است. سرمایه مورد نیاز این استارت‌آپ ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن