پارک علم و فناوری

بزرگترین پردیس فناوری کشور در آبیک

فرماندار آبیک از احداث بزرگترین پردیس فناوری کشور در این شهرستان با اختصاص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس‌جمهور خبر داد.


به گزارش  پیشران اقتصاد؛ حامد فتوحی پردیس فناوری را بیشتر خاستگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: افراد و جوانانی که دارای ایده، فکر در زمینه دانش بنیان هستند و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند در پردیس فناوری شهرستان آبیک می‌توانند مستقر شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۷۲ هکتار زمین در جوار شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک برای احداث پردیس فناوری افزود: در فاز نخست ۵ هکتار زمین تعیین شده که درصدد هستیم احداث پردیس فناوری در دهه فجر کلنگ‌زنی شود؛ در دوم ۱۵ هکتار زمین در نظر گرفته شده  و بعد از آن در مابقی ۷۲ هکتار احداث پردیس اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی رئیس‌جمهور ۴۴ میلیارد تومان برای احداث پردیس فناوی شهرستان آبیک اعتبار  اختصاص داده شده که احداث آن مورد تاکید ایشان هم است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

دانش‌بنیان‌هایی که وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند


فتوحی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در پردیس مستقر می‌شوند بیشتر هایتک و از صنایع سبز محسوب می‌شوند و با توجه به نزدیکی به تهران، این شرکت‌ها برای استقرار استقبال می‌کنند  که با استقرار آنها، شرایط بسیار خوبی از نظر درآمدی و گردشگری در شهرستان فراهم می‌شود.

وی پردیس فناوری را از پروژه‌های بزرگ، مهم، آبرویی و ریشه‌دار در کشور و شهرستان ذکر و خاطرنشان کرد: ارائه خدمات، سیستم گرمایشی، ارتباطات و غیره در این پروژه هم بر پایه دانش بنیان استوار خواهد بود و به عنوان پروژه ملی، عواید بسیاری شهرستان و کشور به همراه خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: پس از تعیین پیمانکار پردیس فناوری، بلافاصله آماده‌سازی، پیاده‌روسازی، زیرساخت‌های پروژه و خیابان‌کشی‌ها و غیره مشخص و اجرایی می‌شود.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: پردیس فناوری تحت حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور قرار دارد که دولت به این مجموعه کمک خواهد کرد و تقریبا به صورت خودگردان مدیریت می‌شود.

فتوحی بیان کرد: با احداث پارک پردیس فناوری که می‌تواند به اشتغالزایی در کشور و شهرستان آبی کمک کند، باری از دوش دولت هم برداشته می‌شود و با توجه به شعار نورانی امسال مقام معظم رهبری، با احداث این پردیس در تحقق فرمایش ایشان در خصوص توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان، اقتصاد دانش بنیان و اشتغال مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان گام موثری برداشته می‌شود و تاثیرگذار هم خواهد بود.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن