اختصاصی پیشرانشرکت های خلاق

خانه به دوشی تنها خانه خلاق و نوآوری تبریز

شرکت های مستقر در خانه خلاق و نوآوری تبریز به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره بها مجبور به تخلیه هستند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ شرکت هواپیمایی هما که مالک ساختمان خانه خلاق و نوآوری تبریز محسوب می شود، پس از عدم پرداخت اجاره بهای توافق شده پس از یک سال و ۳ ماه استقرار شرکت ها و بعد از افزایش اجازه بها در سالجاری، نسبت به اعلام تخلیه شرکت ها و پایین کشیدن تابلوی خانه کرده  است .

عدم تخصیص کمک بلاعوض ۲ میلیارد تومانی تصویب شده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و عمل نشدن به مصوبات سفر ریاست جمهوری مبنی بر کمک ۱۵ میلیارد تومانی به پارک نیز یکی دیگر از دلایلی است که پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نتوانسته است به تعهدات خود در قبال مالک عمل کند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

وعده از رئیس‌جمهور، خلف وعده از سازمان برنامه و بودجه


در همین راستا، پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی و شرکت های مستقر در خانه خلاق و نوآوری تبریز با ارسال نامه رسمی به معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۱ درخواست مساعدت داشته اند که به این نامه نیز تا انتشار این خبر ترتیب اثر داده نشده است.

خانه خلاق و نوآوری تبریز در شهریور ۱۴۰۱ با حضور سورنا ستاری، معاون سابق علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به عنوان اولین و تنها خانه خلاق و نوآوری آذربایجان شرقی در تبریز افتتاح شد اما عدم امضا و ابلاغ اجاره نامه فی مابین پارک و هواپیمایی بی خانمانی شرکت های مستقر خانه تنها پس از یک سال و ۳ ماه از افتتاح شده است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

افتتاح هشتادمین خانه خلاق و نوآوری کشور در تبریز


گفته می شود، پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی محلی را در ساختمان ملت به این شرکت ها اختصاص داده است اما شرکت های مستقر در خانه خلاق و نوآوری تبریز علاقمند به نقل مکان به ساختمان جدید نیستند.

تجهیز و برندینگ این مرکز با دورنمای فعالیت ۳ ساله با هزینه هایی که صورت گرفته است، یکی از دلایل عدم علاقمندی شرکت های مستقر به نقل مکان عنوان می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان نیز در نشست خبری اخیر خود اعلام کرده بود: در حدود ۴۵۰ میلیارد تومان در جریان سفر رییس جمهور به استان به پارک علم و فناوری اختصاص پیدا کرد که با وجود پیگیری های مستمری که انجام شد متاسفانه از این رقم ۱۵ میلیارد تومان نهایی شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن