دانش بنیاننمایشگاه

نمایشگاه و نشست تخصصی توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها

نمایشگاه و نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه بازار محصولات دانش بنیان در حوزه آب و انرژی ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار می‌گردد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ نمایشگاه و نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه بازار محصولات دانش بنیان در حوزه آب و انرژی جایی است که ایده‌ها، استارت آپ ها، اختراعات، اندیشه‌ها و افکار حوزه تخصصی آب و انرژی را برای فروش ارائه می‌کنند و خریدارانی که به این ایده نیاز دارند، آن را در یک فضای رقابتی به بهترین قیمت ممکن خریداری می‌کنند. به این ترتیب ضمن تامین منابع مالی لازم برای تجاری سازی و عملیاتی-کردن اختراعات و طرح‌ها، زمینه ورود این طرح‌ها به بخش صنعت به منظور رفع نیاز صنایع فراهم می‌شود.

علاوه بر آن تجاری سازی یکی از گام‌های مهم نظام نوآوری است که پایداری و استمرار این امر را تضمین می‌کند و متناسب با آن علاوه بر فراهم آوردن ارزش‌های اقتصادی قابل تجاری توجه برای سازمان‌ها، رشد اقتصادی دانش محور جامعه را تسریع می‌نماید. متقاضیان این استارت آپ ها، اختراعات و ایده‌ها شامل سرمایه‌گذاران، صاحبان بنگاه‌های صنعتی یا برخی شرکت‌های تجاری و به طور کلی کسانی که نیازمند این ایده و اختراع باشند، در یک فضای رقابتی اقدام به خرید اختراع می‌کنند.

به همین منظور این بازار می‌تواند بستر مناسبی برای تعامل و همکاری صاحبان ایده باشد و بازار سرمایه را فراهم آورد. در این رویداد مخترعان و ایده‌پردازان با ارائه طرح‌های خود می‌توانند از کمک سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان منتفع شوند و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند نیازهای خود را از این طریق برآورده کنند.

بازار دارایی فکری اهداف منحصر به‌فردی دارد که مهمترین آن‌ها حمایت از دارندگان دانش فنی و امتیاز ثبت اختراعات به‌منظور ارزشگذاری دارایی معنوی است. ضمن اینکه تسهیل انتقال تکنولوژی، تسهیل قیمت-گذاری منطقی اوراق مالکیت معنوی بر مبنای قیمت یک بازار رقابتی و نیز ارتقای شاخص ثبت اختراعات کشور در مراجع بین‌المللی به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی توسعه علم و فناوری، در زمره دیگر اهداف راه‌اندازی این رویداد تعریف شده است.

این رویداد با متولی‌گری مرکز فن بازار ملی ایران و فن بازار منطقه ای خراسان رضوی و حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از توانمندی موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف به عنوان کارگزار فن بازار منطقه‌ای استان خراسان رضوی در حوزه اجرایی و تبادل فناوری جهت توسعه مبادلات در بازار دارایی فکری برگزار می‌گردد.

در این رویداد نوآوری‌ها، استارت آپ ها، طرح‌های دانش بنیان و اختراعات شناسایی شده و پس از بررسی صلاحیت و اولویت بندی آن‌ها بر اساس پتانسیل جذب سرمایه و تجاری‌سازی، به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان صنعتی معرفی می‌شوند. در روز برگزاری این رویداد امکان مذاکرات رو در رو بین سرمایه-گذاران، استارت آپ ها و مخترعین فراهم می‌شود. رویداد مذکور ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار می‌گردد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن