مناطق آزاد

عضو شورای راهبردی ستاد برگزاری ارس اکسپو2023:

اکسپو ارس میزبان دانش بنیان ها

اولین نمایشگاه عرضه و معرفی دستاوردها، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس در چارچوب تلاشِ مدیریت این منطقه آزاد برای از بیست و پنجم بهمن لغایت بیست و هشتم این ماه در قابل رویدادی تحت عنوان «ارس اکسپو۲۰۲۳»، در سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود


به گزارش پیشران اقتصاد: «ابراهیم نصیری» مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و عضو شورای راهبردی ستاد برگزاری ارس اکسپو۲۰۲۳ در این نشست خبری گفت: هدف از برگزاری این رویداد به تصویر کشیدن بخشی از دستاوردهایی است که طی بیش از ۱۷ سالِ سپری شده از تاریخ تاسیس منطقه آزاد ارس به ویژۀ حدود یک سالِ استقرار مدیریت جدید این سازمان، حاصل شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری ارس اکسپو۲۰۲۳ کوششی در جهاد تحقق رویکرد کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تبیین دستاوردهای دستگاه های اداری است، افزود: هرچند طی حدود ۱۷ سال گذشته کارهای فراوانی در حوزۀ اطلاع رسانی و تبلیغات جهت آشنا ساختن افکار عمومی با دستاوردهای منطقه آزاد ارس انجام شده است، اما اعتراف می کنیم که آنچنان که باید و شاید در به تصویر کشیدن این دستاوردها موفق نبوده ایم.
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اظهار عقیده کرد: برگزاری رویدادهایی مانند ارس اکسپو ۲۰۲۳ می تواند گام بزرگی برای معرفی دستاوردهای این منطقه آزاد باشد و بر همین اساس تصمیم گرفته شده تا برگزاری این رویداد به صورت مرتب در دوره های سالانه به انجام برسد.

نصیری با اشاره به دعوت از طیف گسترده و در عین حال متنوعی از مهمانان داخلی و خارجی برای حضور در ارس اکسپو۲۰۲۳ گفت: برگزاری پنل های تخصصی در عناوینی مانند نگاه به آینده پژوهی، ضرورت پیاده سازی هاب لجستیک و نقش ارس در استفاده از ظرفیت های اتحادیه اوراسیا نیز در چارچوب این رویداد تدارک دیده شده است.
نصیری با یادآوری این مطلب که ارس اکسپو ۲۰۲۳ در فضای نمایشگاهی به وسعت ۶۰۰۰ مترمربع برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در این رویداد که مشتمل بر زون های کشاورزی، صنعتی، دانش بنیان، فرهنگی و اجتماعی و مالی، بانکی و بیمه ای خواهد بود، همچنین از ۱۱۰ بستۀ سرمایه گذاری با عنوان «فرصت های سرمایه گذاری در ارس» رونمایی می شود.


پیشنهاد میشود بخوانید:

منطقه آزاد ارس، مقصد صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان


وی به دایر شدن غرفۀ معرفی فرصت های اشتغالزایی در ارس در این رویداد هم اشاره کرد و گفت: این غرفه با هدف تامین نیروی کار مورد نیازِ واحدهای کشاورزی و صنعتیِ فعال در سطح منطقۀ آزاد ارس فعالیت خواهد داشت.
«علی نوید» معاون اقتصادی و امور سرمایه گذاری سازمان مطنقه آزاد ارس هم در این نشست خبری با معرفی سیمای این منطقه آزاد و تشریح قابلیت های بالقوه و بالفعل ارس در عرصه های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و تجاری گفت: این پتانسیل ها اهمیت برگزاری نمایشگاهی در سطح ارس اکسپو را ضروری می کند تا از رهگذر برگزاری آن گامی برای برندسازی ارس برداشته شده باشد.

وی تاکید کرد: اکسپو، نمایشگاهی برای بازاریابی نیست بلکه تلاشی برای برندسازی ارس است و می خواهد هویتی واحد از این منطقه آزاد به ارائه کند.
معاون اقتصادی و امور سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: سعی خواهیم کرد تا همۀ آنچه در گذشته و حالِ منطقه آزاد ارس است را در اکسپو به نمایش درآوریم و نقشۀ آینده ارس را با برگزاری چنین رویدادهایی بر مبنای تکمیل زنجیره های ارزش در عرصه های مختلف ترسیم کنیم.

 

گزارش: عاطفی فر

عکس: نوعی اقدم

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن