صندوق نوآوری و شکوفایی

هدف از تصویب نظام‌نامه فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری

این نظام نامه با هدف توسعه کیفی صندوق های پژوهش و فناوری و رفع موانع و مخاطرات موجود توسط دبیرخانه تخصصی صندوق های پژوهش و فناوری تهیه شده است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ در دهمین جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناور‌ی‌ها و تولیدات دانش‌بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و دانش بنیان رییس جمهور و دبیر کارگروه تخصصی  صندوق‌های پژوهش و فناوری نظام نامه فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری به تصویب رسید.

در این جلسه پس از معرفی «نظام‌نامه فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری غیر دولتی» از سوی علی وحدت، رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری، کلیات این طرح به تصویب اعضای کارگروه رسید و مقرر شد ضوابط تهیه شده مبتنی بر مفاد نظام‌نامه در کارگروهی تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

این نظام نامه با هدف توسعه کیفی صندوق های پژوهش و فناوری و رفع موانع و مخاطرات موجود توسط دبیرخانه تخصصی صندوق های پژوهش و فناوری تهیه شده
است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

این نظام‌نامه با هدف رفع خلاها و ابهامات قانونی، هدفمند نمودن حمایت‌ها و تسهیل توسعه فعالیت این صندوق‌ها، جایگزین «دستورالعمل اعطاء و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری» مصوب ۱۳۹۸/۰۲/۳۰ کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی خواهد شد.
همچنین گزارش رعایت سهام داری مشترک و رعایت بلوک سی و سه درصدی برای هر سهام‌داران صندوق‌های پژوهش و فناوری در کارگروه دائمی ارائه و مورد تایید قرار گرفت.
در ادامه اعضای کارگروه با درخواست تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غذا و سلامت با محوریت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان موافقت کردند.
این صندوق با تکیه بر ظرفیت‌های گسترده موجود در شرکتهای دانش بنیان داخلی و نیز با استفاده از تجارب سهامداران خود به عنوان بازوی انتقال تجربه‌های موفق در حوزه فناوری‌های غذا و سلامت کشور به دنبال ارائه سریع و کارآمد خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های فعال در صنایع مختلف کشور با تمرکز بر حوزه فناوری‌های غذا و سلامت است.
حمایت از کسب‌ و کارهای فناورانه و نوآورانه، تامین منابع مالی به منظور سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌ها و پروژه های نوآورانه حوزه فناوری‌های غذا و سلامت، تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه و مشارکت در پروژه‌های حوزه فناوری های غذا و سلامت، رفع موانع و مشکلات پیش روی شرکت‌ها در مسیر تجاری‌سازی و تولید وکمک به توسعه بازار محصولات حوزه فناوری‌های غذا و سلامت از جمله ماموریت های صندوق پژوهش و فناوری غذا و سلامت به شمار می رود.
کارگروه دائمی شورای راهبری فناور‌ی‌ها و تولیدات دانش بنیان با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و همچنین سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و انجمن سرمایه‎گذاری خطرپذیر ایران برگزار می شود.
برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن