منهای دانش بنیان

دانشمندان ما در سطح جهانی می‌درخشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه نخستین کنگره شهداء مهندس استان همدان با بیان اینکه دانشمندان ما در سطح جهانی می درخشند و در تمامی حوزه‌های علمی از جمله فنی و مهندسی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داریم ؛ تاکید کرد: باید دانشمندان برتر خود را به جامعه معرفی کنیم .


به گزارش پیشران اقتصاد؛ محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین اختتامیه نخستین کنگره شهداء مهندس استان همدان اظهار داشت: هدف از این کنگره قدردانی از زحمات مهندسین دوران دفاع مقدس است که با جانفشانی و ایثار موجب سربلندی کشور عزیزمان در تقابل با استکبار شدند.

وزیر علوم افزود: در جامعه ای که مردم پای کار باشند، اگر تمام دنیا دست به دست هم دهند موفق به شکست آن جامعه نخواهند شد و این اتفاقی است که در جامعه ایران اسلامی به وقوع پیوست.

وی گفت: زندگی شهداء مهندس باید مستندنگاری و اطلاع رسانی شود و این کنگره به خوبی توانست مهندسین ایثارگر استان همدان و فداکاری ایشان در دوران جنگ را معرفی نماید.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

دارایی‌های فکری و نامشهود در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان


زلفی گل افزود: یاد و خاطره شهداء امنیت، شهداء سلامت، شهداء حرم و شهداء جنگ تحمیلی را زنده نگه می داریم و آرزوی سلامتی و توفیق برای رزمندگان، خانواده های شهداء، جانبازان و آزادگان داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: امروز دانشمندان ما در سطح جهانی می درخشند و در تمامی حوزه­های فنی و مهندسی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داریم.

وزیر علوم اظهار داشت: مسئله جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و تمامی خانواده­ها باید تلاش کنند تا دستاوردها و افتخارات به نسل آینده منتقل شود و الگویی که به فرزندان خود معرفی می کنیم جامع الاطراف باشد و از پتانسیل دانشمندان و افتخارآفرینان استفاده شود.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاه علم را تولید می کند و صنعت آن را به‌کار می گیرد و در این مسیر باید هرچه بیشتر بر ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کنیم و همچنین ایجاد شغل در جامعه باید به یک پروژه ملی تبدیل شود و تمرکز بر مراکز رشد و نوآوری، پارک­های علم و فناوری و پژوهشگاه­ها باشد تا بتوانیم برای دانشمندان و دانش­آموختگان دانشگاهی شغل ایجاد کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن