رویدادها

این هفته، آگاهی از مغز است!

هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ مراسم افتتاحیه‌ هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با شعار «تحصیل، پژوهش و اشتغال درعلوم اعصاب  و شناختی» برگزار شد. در این رویداد یک هفته‌ای جمعی از متخصصان و اساتید برجسته‌ حوزه علوم اعصاب شناختی حضور دارند.

سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی دراین رویداد آنلاین با اشاره به اهمیت رونق بازار کسب و کار و طراحی و تولید محصولات فناورانه شناختی در سطح جامعه، گفت: حمایت این ستاد از کارآفرینان حوزه های علوم شناختی مداوم و هدفمند است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

معاونت علمی و فناوری توانسته چه تعداد نخبه را بازگراند؟

وی افزود: در این رویداد برنامه‌های متنوعی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار مغز در نظر گرفته شده است که به مدت یک هفته این برنامه‌ها اجرایی خواهد ‌شد. این برنامه‌ها در راستای ارتقای بهداشت و توانمندسازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز خواهد بود.

محمدتقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش، نیز در این رویداد ،جایگاه کنونی کشورمان در حوزه علوم اعصاب و دانش شناختی در دنیا را مطلوب دانست و گفت: هفته آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه‌های شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی از مغز برای هشتمین سال متوالی به صورت گسترده درسراسر کشور برگزار می‌شود.

در این رویداد آنلاین، برخی اساتید و فعالان این حوزه، رشته‌ علوم اعصاب شناختی را در ابعاد تحصیلی، پژوهشی، شغلی مورد بحث و بررسی قرار دادند و موقعیت و جایگاه فعلی این رشته در ایران تشریح و راه‌کار‌هایی برای گام برداشتن در این مسیر ارائه دادند.

هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز تا ۱۲ اسفندماه ادامه دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس ستاد مراجعه کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن