دانش بنیان

تقاضای فناوری کشورهای توسعه‌یافته از ایران!؟

وزیر نیرو در دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما با کشورهای توسعه‌یافته برای صادرات خدمات فنی و مهندسی پای میز مذاکره می‌نشینیم و آنها از ما تقاضای فناوری دارند و این یک افتخار است.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ دیدار علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان «نشست هم‌اندیشی وزیر نیرو با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در صنعت آب و برق کشور» در راستای سرعت گرفتن اقدامات شرکت‌های فناور برگزار شد.

در این نشست ‌‌نمایندگان ۲۱شرکت دانش‌بنیان به بیان نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند. دیدار انجام‌شده شانزدهمین جلسه تشکیل‌شده در وزارت نیرو با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان است که در سال جاری برگزار شده است.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تولید برق با اختلاف ارتفاع و فشار در خطوط لوله آب‌


علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این نشست که به مناسبت جمع‌بندی اقدامات انجام‌شده با محوریت شعار سال۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای ما حکم یک اتاق فکر در جهت حل مساله در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: اینکه ما با یک کشور توسعه‌یافته برای صادرات خدمات فنی و مهندسی پای میز مذاکره بنشینیم و آنها از ما تقاضای فناوری داشته‌باشند، یک افتخار است.

محرابیان گفت: در جلسه امروز تلاش شد علاوه بر بررسی مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش‌ها برای حل مسائل داخلی در دستور کار قرار گیرد.

محرابیان با بیان اینکه در کنار فرهنگ‌سازی نیازمند ارائه فناوری‌های جدید هستیم، گفت: بی‌تردید با بهره‌مندی از این یافته‌ها می‌توانیم گام بلندی برای مدیریت مصرف در کشور برداریم.

وزیر نیرو با اشاره به هماهنگی‌های صورت‌گرفته در دولت و به‌ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای جهت‌دهی، نظم‌دهی و ساماندهی فعالیت‌های فناوران گفت: در این زمینه آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق در ابتدای سال جاری تصویب شد و با بهره‌مندی از حمایت‌های پیش‌بینی‌شده فعالیت این شرکت‌ها تسهیل یافته است.

وی افزود: از جمله این حمایت‌ها می‌توان به حمایت‌های مالی اشاره کرد که در این زمینه معافیت مالیاتی و همچنین ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌ها مانند تسهیلات ساخت بار اول در دستور کار قرار گرفته است. وزیر نیرو با بیان اینکه برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در بند«ط» تبصره۱۵ قانون بودجه۱۴۰۱ اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است، گفت: مقرر شده است که مسائل و چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان به‌صورت ویژه بررسی و جلسات هفتگی سال ۱۴۰۱ ادامه‌دار باشد.

محرابیان گفت: صنعت آب و برق صنعت پرافتخاری است که از ابتدای انقلاب تاکنون دستاوردهای ارزنده‌ای را کسب کرده و شاخصه‌های ارزشمندی را در مقایسه با کشورهای همسایه و نیز سایر کشورهای توسعه‌یافته در این صنعت از آن خود کرده است.

وی اضافه کرد: انتقال تکنولوژی صنعت آب و برق ایران به سایر کشورهای توسعه‌یافته جزئی از افتخارات کشور است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن