منهای دانش بنیان

نخبگان را در حل مسایل استانی درگیر می‌کنیم

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: از این پس نخبگان در حل مسایل استانی ورود مستقیم خواهند داشت و طرح شهید بهشتی یکی از روش‌های درگیر کردن نخبگان با مزیت‌ها و مسایل استان‌هاست.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ بنیاد ملی نخبگان برای شبکه‌سازی میان اساتید برتر و نخبه همچنین زمینه‌سازی برای اثرگذاری آنان در حل مسایل و چالش‌های اساسی کشور از تشکیل هسته‌های مسئله‌محور اعضای هیئت علمی در قالب طرح شهید بهشتی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

عباس ابراهیمی گفت: در این طرح موضوعات اولویت‌دار هر استان دنبال می‌شود و تیم‌هایی از اساتید خبره و نخبگان تشکیل تا برای مسئله‌شناسی و حل مسئله از جامعه نخبگانی بهره گرفته شود.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در استانداری‌های کشور یکی دیگر از طرح‌ هایی است که نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان کانون‌های تفکر و بازوهای مشورتی به استانداران و معاونان استانی در حل چالش‌ها کمک می‌کنند.

به گفته وی؛ هدف ما این است که با روش‌های مختلف استعداد های برتر و نخبگان استانی و ملی را با حل مسایل بخش‌های مختلف جامعه درگیر کنیم.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تقاضای فناوری کشورهای توسعه‌یافته از ایران!؟


ابراهیمی اضافه کرد: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و به عنوان هیئت علمی در دانشگاه ها نیز با قوت دنبال می‌شود.

وی به دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار تأکید کردند نخبگان باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را ببینند که در این راستا بازدید از واحد های صنعتی، فرهنگی و اقتصادی با حضور اساتید خبره و راهبر که دارای سوابق علمی و فرهنگی خوبی هستند در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: توجه و حمایت ویژه از نخبگان رشته‌های علوم پایه و انسانی در دستور کار جدی بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و در یکی دو هفته اخیر برنامه مشترکی با انجمن‌های علوم پایه طرح‌ ریزی کردیم که حدود ۵۰ پژوهشگر برتر در حال شناسایی و انتخاب هستند.

وی اظهار داشت: طی یک سال آینده دوره یک ساله با حضور اساتید توانمند و برجسته حوزه تخصصی خودشان به منظور تحقیق و پژوهش بر موضوعات علوم پایه برگزار می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه سال آینده اعتبارات بنیاد ملی نخبگان افزایش چند برابری نسبت به سال جاری دارد گفت: هرچند این حجم اعتباری هم پاسخگوی همه مسایل و حمایت از نخبگان نمی‌شود اما با این افزایش اعتبارات امید می‌رود حجم زیادی از فعالیت‌های جدید و فعال را در سال آینده پشتیبانی کنیم.

وی درباره بازگشت نخبگان کشور گفت: بازگشت نخبگان به کشور در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود و در حوزه بنیاد نخبگان تاکنون فعالیتی در این حوزه تعریف نشده و پیگیری خاصی هم صورت نمی‌گیرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن