پارک علم و فناوری

مرکز نوآوری تخصصی صنایع غذایی افتتاح شد

اولین مرکز نوآوری مشترک تخصصی در حوزه صنایع غذایی با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی و گروه صنعتی سن‌ایچ برای استقرار شرکت‌های فناور افتتاح شد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ جعفری‌راد از اهمیت این مرکز نوآوری در استان گفت و افزود: برای نخستین بار در کشور شاهد افتتاح مرکز نوآوری تخصصی مشترک در حوزه صنایع غذایی هستیم که با همکاری یک مجموعه دولتی و بخش خصوصی به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: مفتخریم که برای نخستین بار در کشور شاهد ورود بخش خصوصی در حوزه صنایع غذایی بوده‌ایم که حاصل آن احداث چنین مجموعه‌ای با همکاری صنایع غذایی سن‌ایچ می‌باشد و امیدواریم که به زودی شاهد راه‌اندازی مراکز جدید دیگری در این حوزه باشیم.

او در ادامه این جلسه به نقشه‌راه پارک اشاره نموده و تغییر ریل‌گذاری پارک علم و فناوری استان از ایده‌محور به محصول‌محور را به عنوان اصلی‌ترین حرکت مدیریتی پارک اعلام نمود.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

افزایش بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در لایحه بودجه ۱۴۰۲


جعفری راد با اشاره به اهمیت دیپلماسی فناوری و نگاه به بازارهای صادراتی از سوی پارک علم و فناوری استان، افزود: در بحث فروش محصولات فناورانه، چشم‌انداز خود را به سمت صادرات هرچه بیشتر این محصولات تنظیم کرده‌ایم.

در ادامه این نشست مقصود نصیرزاده، مدیرعامل شرکت سایه سمن اظهار کرد: شاخص‌های مختلفی در پیشرفت و توسعه هر کشوری تاثیرگذار هستند و وقتی به بررسی این شاخص‌ها می‌پردازیم، می‌توانیم بگوییم که یک شاخص بسیار مهم در امر توسعه و پیشرفت کشور وجود دارد که مورد اغفال واقع شده و آن مربوط به فروشندگان حرفه‌ای یک کشور می‌باشد.

او با بیان این‌که فروشندگی هنر تبدیل ایده‌ها و دانش به عرصه عمل است، افزود: ما در کشورمان انواع تجهیزات و ماشین آلات به‌روز دنیا را داریم اما در بحث بازارداری و حضور در بازارهای جهانی موفق عمل نکرده‌ایم.

کشورهای همسایه ایران در حوزه صادرات موفق عمل می‌کنند اما هنوز ایران، حضور چندانی در بازارهای جهانی ندارد و این امر به هیچ وجه مربوط به اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان نمی‌شود. وی تاکید کرد: با توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در عرصه فروش و بازارداری، می‌توان بر این مشکل فائق آمد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن