دانش بنیان

سربازان متخصص در دانش‌بنیان‌ها به کار گرفته می‌شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی از تصویب سیاست‌های تشویقی و ترغیبی برای مشمولان خدمت سربازی خبر داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ ابراهیم امرانی اظهار کرد: ارتقاء کیفیت خدمت سربازی همواره یکی از دغدغه های اساسی مسئولان نیروهای مسلح بوده و با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان، اصلاحاتی در این خصوص  صورت گرفته است.

وی افزود: مهمترین دغدغه مسئولان حقوق و مزایای خدمت سربازی براساس ماده ۴۹ قانون خدمت وظیفه عمومی بوده که با تلاش های صورت گرفته ،در سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در حقوق سربازان با توجه به تحصیلات و درجه آنان بوده ایم که این امر تشویق خوبی برای خدمت مقدس سربازی است.

معاون وظیفه عمومی استان با بیان اینکه در سال‌های اخیر انعطاف چشمگیری در قوانین خدمت سربازی  داشته‌ایم، افزود: مشمولان متاهل می‌توانند از ۲ ماه کسرخدمت به واسطه تاهل و به ازای هر فرزند نیز از ۳ ماه کسر خدمت بهره‌مند شوند.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

پیشران‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی کدامند؟



وی در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات بیمه خدمات درمانی به سربازان و افراد تحت تکفل آنان خبرداد و گفت: مشمولان متاهل بعد از طی دوره آموزشی در شهر محل سکونت همسر و سربازان مجرد نیز در صورت امکان تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل سکونت خود بکارگیری می‌شوند.

این مقام انتظامی اذعان داشت: از دیگر اقدامات موثر در تغییر نگرش خدمت سربازی، بکارگیری تخصصی مشمولان درحوزه‌های مختلفی از جمله نخبگان، هیئت علمی، سازمان‌های غیرنظامی، بکارگیری سربازان در تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح، همچنین مشمولان متخصص گروه‌های پزشکی، پیراپزشکی در مراکز پزشکی، صنعت و شرکت‌‍ های دانش بنیان نیز بکارگیری می شوند.

وی افزود: ایجاد و توسعه  قرارگاه مهارت آموزی سربازان اقدامی مناسب برای ارتقاء سطح مهارت جوانان در طول دو سال خدمت سربازی بوده است وسربازانی که در طول خدمت موفق به کسب مهارتی خاص شوند و از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور گواهینامه دریافت کنند، می توانند بعداز اتمام خدمت، از مزایایی مانند اولویت در دریافت مجوز کسب، دریافت وام و…. بهره مند شوند.

معاون وظیفه عمومی استان تاکید کرد: هم اکنون فضای خوبی در مراکز آموزشی نیروهای مسلح برقرار بوده و والدین مطمئن باشند فرزندانشان پس از طی دوران آموزشی در نیروهای مسلح خدمت خود را به پایان رسانده و به آغوش گرم خانواده بازخواهند گشت.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن