دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها و توسعه هوشمندسازی انرژی

ساسان صفریان دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: با کمک شرکت‌های خصوصی می‌توان فعالیت‌های گسترده و مفیدی در زمینه هوشمندسازی و ممیزی انرژی ساختمان انجام داد.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ صفریان با اشاره به نقش شرکت‌های خصوصی در توسعه سیستم‌های هوشمندسازی مدیریت انرژی، اظهار کرد: تاکنون شرکت‌های خصوصی در زمینه مدیریت انرژی، فعالیت مطلوبی داشته‌اند.

او افزود: این نوع از شرکت‌های که تحت عنوان ESCO شناخته می‌شوند، همواره فعالیت مفیدی در زمینه ممیزی انرژی داشته‌اند و بسیاری از آن‌ها با اخذ مجوز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد ساختمان‌های کشور بسیار زیاد است، برای توسعه سیستم‌های مدیریت هوشمند انرژی باید فعالیت شرکت‌های خصوصی در این زمینه افزایش یابد.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

تعداد دانش‌بنیان‌ها براساس سطح فناوری تولیدی؟


او تاکید کرد: در این زمینه اگر دولت بتواند طرح صحیحی ارائه کند که شرکت‌های خصوصی بیشتر به مباحث مدیریت انرژی توجه کنند، می‌توانیم به موقعیت بهتری از نظر هوشمندسازی دست‌یابیم.

صفریان تصریح کرد: به‌طورکلی با کمک شرکت‌های خصوصی می‌توان فعالیت‌های گسترده و مفیدی در زمینه هوشمندسازی و ممیزی انرژی در ساختمان انجام داد.

او با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف انرژی گفت: اگر بخواهیم در زمینه مدیریت انرژی عملکرد صحیحی داشته‌باشیم، باید فرهنگ‌سازی را از مدارس آغاز کنیم و در کتاب‌های درسی نیز بیشتر به مباحث مربوط به انرژی بپردازیم.

صفریان تاکید کرد: زمانی که از سنین پایین فرهنگ مصرف صحیح انرژی را به جامعه آموزش دهیم در آینده عملکرد صحیحی در مصرف انرژی خواهند داشت، زیرا هر فرد خود را ملزم به مدیریت انرژی می‌داند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: در این حوزه به‌ویژه در مقاطع ابتدایی فعالیت‌های مطلوبی صورت نگرفته و به کارشناسی بیشتری نیاز دارد، همچنین لازم است که در کتاب‌های درسی بیشتر به مدیریت مصرف انرژی پرداخته شود.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی افزود: امیدواریم با فرهنگ‌سازی صحیح، ایران به یکی از کشورهای مطرح در زمینه مصرف انرژی تبدیل شود و به‌عنوان الگویی برای سایر کشورها مدنظر قرار گیرد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن