پارک علم و فناوری

پذیرش مؤسسات قرآنی در پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به فعالیت پردیس علوم انسانی و هنر در استان گفت: مؤسسات قرآنی که صاحب ایده و نوآوری باشند در قالب این پردیس پذیرش و از خدمات این پارک بهره‌مند می‌شوند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ سیدحبیب‌الله میرغفوری، رئیس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: اولین پردیس علوم انسانی و هنر در این استان ایجاد و فعالیت خود را آغاز کرد و در قالب این پردیس مؤسسات قرآنی که صاحب ایده و فناوری باشند، می‌توانند مورد پذیرش و از خدمات این پارک بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که یکی از معلمان قرآنی با ایده بازی‌های قرآنی مورد پذیرش قرار گرفت و از خدمات پارک بهره‌مند شد و لذا پذیرش مؤسسات قرآنی نیز امکانپذیر است.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نام‌گذاری سال جاری به‌عنوان دانش‌بنیان نشان از اهمیت فوق‌العاده این موضوع در اقتصاد کشور دارد و لذا زیست‌بوم فناوری مورد توجه قرار گرفت و توجه دولت سیزدهم نیز بیشتر شد و قانون جهش شرکت‌های دانش‌بنیان که بسیار کارگشا برای شرکت‌ها بود مورد تصویب قرار گرفت.


پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آغاز فعالیت پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی به عنوان هاب تعاملات فناورانه و نوآورانه با ترکیه


وی با اشاره به اینکه در سطح استان‌ها اقدامات خوبی در جهت معرفی و توسعه زیست‌بوم فناوری انجام شده است اظهار کرد: راهبردهای سال جاری بر توسعه زیست‌بوم قرار گرفت تا شرکت‌های فناور بتوانند در زمینه توسعه بوم فناوری خود از طریق کمک به عناصر جدید و عناصر موجود و البته همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی اقدامات اثرگذاری را انجام دهند.

میرغفوری، از ترفیع پارک علم و فناوری یزد به پارک سطح یک کشوری خبر داد و گفت: در همین راستا زمینه همکاری با دیگر پارک‌ها و وزارتخانه‌ها برای حوزه دانش بنیان فراهم شد.

وی افتتاح کارخانه نوآوری و واگذاری فاز توسعه‌ای کارخانه نوآوری درخشان به این پارک و بهره‌برداری از ساختمان شهید احمدی روشن بعد از پنج سال بلاتکلیفی را از جمله اقدامات برشمرد و تعداد شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری یزد را ۴۲۰ شرکت اعلام کرد و گفت: در قالب این شرکت‌های فناور هم اکنون سه هزار نفر که عمدتاً فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان هستند، به طور مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

میرغفوری از راه‌اندازی مرکز نوآوری صنعتی برای اولین بار در کشور در پارک یزد خبر داد و گفت: هم‌اکنون چهار طرح صنعتی در این مرکز در دست اقدام است ولی امیدواریم در سال آینده به طور جدی‌تری در این حوزه ورود کنیم.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن