صندوق نوآوری و شکوفایی

سهم ۱۱ درصدی مدیریت شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانوان

نکات برگزیده مطلب

  • معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در رویداد شکوفا به سهم زنان در اکوسیستم فناوری کشور اشاره کرد و گفت: ما ۵۹۹ شرکت دانش‌بنیان با مدیریت بانوان داریم که معادل ۱۱ درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

نخستین رویداد از سلسله رویدادهای «شکوفا» در حوزه آب، برق و انرژی صبح یکشنبه به همت صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها، قابلیت­ها و توانمندی‌­های زنان فعال در حوزه فناوری‌های نوین، و با همکاری پژوهشگاه نیرو، آغاز به کار کرد. سیاوش ملکی‌فر، معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در …


نخستین رویداد از سلسله رویدادهای «شکوفا» در حوزه آب، برق و انرژی صبح یکشنبه به همت صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌ها، قابلیت­ها و توانمندی‌­های زنان فعال در حوزه فناوری‌های نوین، و با همکاری پژوهشگاه نیرو، آغاز به کار کرد.

سیاوش ملکی‌فر، معاون نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: ما در حوزه کرونا ۹۷۲ فقره تسهیلات ارائه داده‌ایم که ۷۷ فقره از این تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیانی که مدیر عامل آن بانوان بودند ارائه شده است همچنین از ۵۳۵۱ شرکتی که درخواست توانمندسازی داشته‌اند ۱۷۵ شرکت متعلق به بانوان بوده‌ است یعنی تنها ۳ درصد از این درخواست‌ها؛ همچنین از بین ۲۵۸۳ درخواست تسهیلات ۳۸۴ درخواست متعلق به بانوان بوده یعنی ۱۵ درصد از این درخواست‌ها؛ در کل ما ۵۹۹ شرکت دانش‌بنیان با مدیریت بانوان داریم که معادل ۱۱ درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: ما سعی داریم در این رویداد میزان مشارکت زنان در حوزه فناوری را افزایش دهیم و برای این موضوعات پنل‌های انتقال تجربه را برگزار می‌کنیم، از پتانسیل دستگاه‌های مختلف داخلی و مهمانان خارجی برای برگزاری ۳ نشست تخصصی و پنلهای تخصصی استفاده خواهد شد؛ برای این رویداد ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آنها ۹۵ شرکت دانش‌بنیان بوده‌اند.

نخستین رویداد از سلسله رویدادهای شکوفا، در حوزه آب، برق و انرژی و با همکاری پژوهشگاه نیرو طی روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه ۹۹ برگزار می‌شود.

رویداد شکوفا، ۴ پانل تخصصی با عنوان «نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف و زیست‌بوم نوآوری»، «چالش‌ها و راهکارهای توان‌افزایی زنان در مدیریت فناوری»، «نقش زنان در مدیریت مالکیت فکری با رویکرد تجاری‌سازی محصولات فناورانه» و «انتقال تجربیات موفق زنان در تولید محصولات فناورانه و چالش‌های پیش روی آنان» برگزار خواهد شد؛ برگزاری رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه و ارائه به سرمایه‌گذار (دوشنبه استارتاپی) با محوریت آب، برق و انرژی نیز بخش‌های دیگری از این رویداد دو روزه است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن