زیست بوم

مرکز نوآوری وخلاق رسانه همشهری راه‌اندازی شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم گشایش مرکز نوآوری وخلاق رسانه همشهری، گفت: کشورها برای تضمین قدرت خود باید به توسعه شرکت های دانش بنیان وخلاق توجه کنند.


به گزارش پیشران اقتصاد؛ با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پیروز حناچی شهردار تهران، مرکز نوآوری وخلاق رسانه  همشهری رسما فعالیت خود را آغاز کرد. این مرکز با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری و موسسه همشهری روبه‌روی دانشگاه تهران با زیربنای ۱۴۰۰ متر مربع، ایجاد شد.

مرکز نوآوری وخلاق رسانه  همشهری فضایی است برای تداوم، پایداری و سودآوری از طریق همکاری راهبردی با هسته‌ها و شرکت‌های خلاق. با راه اندازی آن،‌ همه دانشجویان و اهالی رسانه که توانایی ایده پردازی در حوزه رسانه و ارتباطات را دارند می‌توانند در کنار مشاوران و متخصصان این مرکز و در راستای اهداف آن در راستای تبدیل ایده به محصول فعالیت کنند.

مرکز نوآوری رسانه همشهری را بیشتر بشناسیم

توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، ایجاد فضایی برای ورود ایده‌های نو و خلاقیت‌ها به موضوع تولید محتوا و حمایت از دارایی‌های ارزشمند فکری از جمله مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری رسانه همشهری است. قرار است این مرکز نقش یک خانه خلاق  را در حوزه رسانه بازی و طی ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، سرمایه‌گذاری کند.

نخبگان و علاقه مندان و دانشجویان با حضور در این محل و با اشتراک گذاری ایده‌ها، کارها و تجربیاتشان، بستر رشد، توسعه و ترویج نوآوری‌های حوزه رسانه را فراهم می کنند. ایجاد مرکز نوآوری رسانه می‌تواند مامنی باشد برای ارائه ایده‌های نوآورانه در حوزه رسانه‌ای کشور. این مرکز محلی برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصولات رسانه‌ای و فرصتی برای توسعه ملی و بین‌المللی رسانه‌های کشور است.

این مرکز نوآوری، فضایی برای توسعه کارآفرینی هم هست. یعنی می‌تواند شرایطی برای تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه حوزه رسانه ایجاد کند. همچنین با جذب ایده‌مندان خلاق و توانمند کشور شرایط مناسب برای توسعه بازارهای ملی و بین‌المللی و رفع معضل بیکاری این تحصیل‌کردگان را فراهم خواهد کرد.

سامانه آموزش مجازی سام، کیف پول بیت پرداخت، سامانه سیارم بهبود دهنده عملکرد با مشتری، سامانه بیت برگ و غیره از جمله استارتاپ هایی هستند که در این مرکز مستقر شده‌اند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن