انتشارات

شماره تابستانه فصلنامه علمی تخصصی زیست‌بوم خلاق منتشر شد

فصلنامه علمی و تخصصی زیست بوم خلاق به همت ستاد فناوری های نرم و هویت ساز، ویژه تابستان ۱۴۰۰ منتشر شد.


پیشران اقتصاد؛ سال ۲۰۲۱ به عنوان «سال بین المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار» نام گرفت و همین عنوان برگزیده شورای تیتر فصلنامه برای جلد این جریده است.

پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز و سردبیر فصلنامه در سرمقاله این شماره نشریه با اشاره به موضوع با اهمیت اقتصاد خلاق  می‌نویسد که صنایع نرم و خلاق از قابلیت تولید ۳۰ میلیون شغل و ۲۲۵۰ میلیارد دلار ارزش افزوده در سطح بین‌المل برخوردار است و سپس این سوال را مطرح کرده که سهم کشورمان از این عدد چه مقدار است و چگونه می توان سهم ایران را از آن دریافت کرد.

اخبار چند ماهه توسعه زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق، افزایش قابل توجه کمی و کیفی شرکت‌های خلاق و موضوعات تخصصی دیگر، از جمله مضمون اخبار مندرج در شماره  تابستانه را شکل داده است.

در بخش دیگری از این فصلنامه، گزارش عملکرد بهار ۱۴۰۰ کارگروه صنایع خلاق ارائه شده و در آن نکته های قابل توجه آماری از فعالیت شرکت های خلاق کشور، گنجانده شده است.

«تبیین مدل نوآوری در صنعت گردشگری»، «تبیین مدل نوآوری در صنعت اسباب بازی»، «نوآوری های کلیدی در صنایع دستی»، عناوین مقاله های اصلی شماره جدید فصلنامه زیست بوم خلاق است.

معرفی چند شرکت خلاق و صنایع فرهنگی نیز در این شماره، به چشم می خورد.

همچنین چند مصاحبه و گزارش  از فعالیت فعالان صنایع خلاق نیز در این فصلنامه منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فایل پی‌دی‌اف این نشریه به سامانه اینترنتی دبیرخانه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق مراجعه کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن