پیشراندانش بنیانصندوق نوآوری و شکوفایی

شرکت‌های دانش بنیان درخواست تسهیلات خود را در سامانه غزال ثبت کنند

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام جزئیات افزایش اعتبارات حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال جاری از شرکت‌های متقاضی تسهیلات خواست تا درخواست خود را در سامانه غزال صندوق نوآوری ثبت کنند.


پیشران اقتصاد، دکتر روح‌اله ذوالفقاری، در گفت‌وگوی بخش خبری ساعت ۲۰ شبکه ۴ سیما ضمن تشریح موضوع اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با هدف اعطای تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: امسال هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه به عنوان تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پیش‌بینی شد که با تفاهم‌نامه اخیر امضا شده میان صندوق نوآوری و چهار بانک صادرات، تجارت، ملت و آینده، این رقم به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت تا زمینه بهره‌مندی بیشتر شرکت‌ها از این تسهیلات فراهم شود.
وی درباره نحوه مراجعه شرکت‌های دانش بنیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات نیز گفت: شرکت‌های دانش بنیان به منظور اخذ تسهیلات می‌توانند به سامانه غزال صندوق نوآوری به آدرس https://ghazal.inif.ir/ مراجعه و درخواست را ثبت کنند. ما نیز این درخواست‌ها را بررسی کرده و شرکت‌ها را به تناسب نیازهایشان و طرحی که قرار است اجرا کنند، به یکی از بانک‌ها معرفی می‌کنیم تا از تسهیلات پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پاسخ به سوالی درباره سقف تسهیلات دریافتی شرکت‌های دانش بنیان از این صندوق تصریح کرد: سقف اخذ تسهیلات از صندوق به تناسب نیاز شرکت‌ها و طرح‌هایشان، متفاوت است. اگر شرکت‌ها نیاز به سرمایه ثابت از جنس تسهیلات احداث کارخانه داشته باشند تا ۵۰ میلیارد تومان و اگر نیاز به سرمایه در گردش و فعالیت‌های توسعه‌ای داشته باشند تا سقف ۳۰ میلیارد تومان می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره صندوق نوآروی بهره‌مند شوند.

ذوالفقاری در ادامه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور را شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و یادآور شد: ما شرکت‌ها را متناسب با نیاز آنها و ابعادی که دارند، دسته‌بندی کرده‌ایم. شرکت‌هایی که تسهیلات بیش از این بخواهند را به بانک‌های همکار معرفی می‌کنیم. اگر باز هم شرکت‌ها به ارقام و پول‌های بزرگتری نیاز داشته باشند در قالب انتشار اوراق صکوک نوآوری می‌توانند به منابع بازار سرمایه دسترسی پیدا کنند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن