صندوق نوآوری و شکوفاییفناوری و نانومراکز رشد

اعطای ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات توسط صندوق پژوهش و فناوری ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اعطای بیش از ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور استان آذربایجان شرقی توسط این صندوق خبر داد.


پیشران اقتصاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه صندوق پژوهش و فناوری ارس با سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی از سال ۹۸ تاسیس شده است، از اعطای بیش از ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور استان آذربایجان شرقی توسط این صندوق خبر داد.
محسن نریمان با اعلم مطلب فوق اظهار داشت: این تسهیلات از منابع صندوق پژوهش و فناوری ارس، منابع خط اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ۴۶ شرکت دانش بنیان استان آذربایجان شرقی تخصیص و پرداخت شده است.
وی گفت: تسهیلات پرداختی به شرکت های دانش بنیان به منظور تامین سرمایه در گردش، خرید و نصب تجهیزات و تکمیل خط تولید، تولید نمونه محصول، تولید صنعتی محصول و لیزینگ بوده است.
وی ادامه داد: این صندوق همچنین ضمانت نامه های مختلفی را به ارزش بیش از ۱۵۰میلیارد ریال برای ۲۶شرکت صادر کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: صندوق پژوهش و فناوری ارس بعنوان اولین صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی و با اقدام اولیه سازمان منطقه آزاد ارس در سال ۹۸ و با سرمایه گذاری ۳۴ درصدی سازمان منطقه آزاد ارس، ۱۵درصد پارک علم و فناوری تبریز و ۵۱درصد سهام بخش خصوصی شامل شرکت های همگامان و تارلاامین ارس تاسیس گردیده است.
وی گفت: هم اکنون خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت‌نامه، ارائه‌ی تسهیلات، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، اخذ و اعطای کارگزاری‌ها، عاملیت و مدیریت منابع مالی توسط این صندوق به مشتریان ارائه می شود.
وی تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری ارس عاملیت مالی و کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی و عاملیت مالی پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی را برعهده دارد.
نریمان گفت: در سال‌های اخیر با تاسیس مرکز رشد در منطقه آزاد ارس و صندوق پژوهش و فناوری ارس و نیز مرکز نوآوری ارس قدم های خوبی در مسیر اقتصاد دانش بنیان و تکمیل اکوسیستم دانش بنیان در این منطقه برداشته است.
اضافه می‌شود: هم اکنون صندوق پژوهش و فناوری ارس در شهر جلفا و تبریز دارای دفتر بوده و شرکت های دانش بنیان و فناور منطقه و استان می توانند به منظور بهره مندی از خدمات صندوق به دفتر تبریز واقع در پارک علم و فناوری تبریز و دفتر جلفا واقع در مجتمع اداری مشاهیر آذربایجان مراجعه نمایند. صندوق پژوهش و فناوری ارس اولین صندوق از نوع خود در استان آذربایجان شرقی است که در منطقه آزاد ارس تاسیس شده است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن