اخباررویدادهاصندوق نوآوری و شکوفایی

اختتامیه اولین دوره «هوشمند شو» برگزار شد

مراسم اختتامیه اولین دوره هوشمندشو در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.


پیشران اقتصاد، دوره هوشمندشو، دوره‌ای کاربردی و خروجی محور و پراز چالش‌های متفاوت در حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی با هدف استعدادیابی در مناطق خاص است تا به دانش آموزان فرصت داده شود ایده‌های خود در این حوزه را عملی سازند.

این دوره یک دوره حمایتی از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهش‌سراهای دانش آموزی است که توسط آکادمی دانش پژوهان آتی در تابستان ١۴٠٠ با بیش از ۵٠ ساعت آموزش عملی فشرده در محل آزمایشگاه اینترنت اشیا و هوشمندسازی آموزش و پرورش منطقه ٧ برگزار شد.

این دوره با هدف برقراری عدالت آموزشی در مناطق خاص شهر تهران و استان تهران به صورت پایلوت اجرا شد که گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش، خلاقیت و نوآوری و افزایش مشارکت و اثربخشی همگانی و تنوع دادن به دانش و مهارتهای مورد نیاز جامعه از اهداف دیگر آن بوده است.

در مراسم اختتامیه فاز اول، رامبد دانش پژوه، مدیرعامل آکادمی برگزارکننده این رویداد ضمن ارائه گزارش عملکردی این دوره، خواستار ادامه دار بودن حمایتها جهت برگزاری بیشتر اینگونه دوره‌ها به عنوان نیاز اصلی جامعه امروز و همچنین حمایت از تیمهای استارت آپی دانش آموزی و تیمهای خلاق شد.

در ادامه، معاون مدیر کل آموزش نظری آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش با ایجاد پژوهش سراهای دانش آموزی در سراسر کشور درصدد شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.اکنون بیش از ۷۰۰ پژوهش سرا درمناطق کشور داریم که با انجام فعالیت ها و برنامه های گوناگون در همه زمینه ها و حوزه های علمی و پژوهشی مشغول فعالیت هستند. یکی از سیاست های محوری در تقویت فعالیت ها و برنامه های پژوهش سراهای دانش آموزی استفاده از ظرفیت های نهادها،موسسات و شرکت های دانش بنیان است تا بتوانیم تمامی دانش آموزان را در تمامی کشور در همه زمینه ها تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: رویداد هوشمند شو که از سوی آکادمی دانش پژوهان آتی و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی برگزار شد رویداد ارزشمندی است که در راستای آموزش مهارتهای علمی و آموزشی به تعدادی از دانش آموزان در برخی از مناطق نیازمند، در خور توجه است.امیدوارم این رویداد بتواند در سراسر مناطق کشور تعداد بیشتری از دانش آموزان مستعد را تحت پوشش قرار دهد .

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان به نمایش درآمد.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن