اخبارپیشگامان

معرفی نماینده ایران برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ دانش مغز

هفتمین دوره مسابقه ملی دانش مغز با انتخاب نفرات برتر این دوره و معرفی نماینده کشورمان درمسابقات جهانی دانش مغز به کار خود پایان داد.


به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، مرحله نخست هفتمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی دانش مغز با رقابت بیش از ۱۴۰۰ دانش آموز داوطلب سنین ۱۳ تا ۱۸ سال از مدارس متوسطه سراسر کشور برگزار شد و در این مرحله ۵۲ دانش آموز شرکت کننده در این رقابت ها با کسب بیشترین امتیاز از سوی کمیته داوری به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

مرحله دوم نیز در دو بخش به زبان انگلیسی به صورت آنلاین برگزار شد و ۵ دانش‌آموز برتر، مدال طلا، ۱۲ نفر مدال نقره و ۱۴ دانش آموز مدال برنز را کسب کردند. در این مرحله از رقابت، دانش آموزان به پرسش‌های چند گزینه ای و تشریحی آناتومی پاسخ دادند.

ازمیان نفرات برتر، “هستی فخری” رتبه نخست این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و به عنوان نماینده ایران برای رقابت های ۲۰۲۱ آمریکا انتخاب شد.

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود، استعداد یابی در نتیجه رقابت میان دانش آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته های علوم شناختی درسطح کشور است.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن