معرفی کتاب

معرفی کتاب افسانه کارآفرینی

راه اندازی کسب و کار شخصی رویای بسیاری از افراد است. سالانه میلیون‌ها نفر درجهان کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنند اما تعداد محدودی از آنها دوام می‌آورند و ۴۰ درصد از آنها در طی یکسال ورشکست می‌شوند.


پیشران اقتصاد، مایکل گربر، مربی سرشناس کارآفرینی در کتاب «افسانه کار آفرینی» به سوال پرتکرار و چالش برانگیز «چرا اغلب کسب و کارهای کوچک موفق نمی‌شوند و راه حل آن چیست؟» پرداخته است. مطالعه این کتاب تاثیر قابل توجهی بر نگرش کارآفرینان خواهد داشت و استراتژی‌های گوناگونی را در مراحل مختلف کارآفرینی به آنها خواهد آموخت.

‌درباره‌ی کتاب افسانه کارآفرینی اثر مایکل گربر

کتاب افسانه کارآفرینی برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. مایکل گربر این کتاب را در ۳ بخش و ۱۹ فصل به نگارش درآورده است. او در این اثر، رشد و پیشرفت یک کسب و کار را مانند رشد و نمو انسان درنظر گرفته است و برای آنها سه مرحله کودکی، نوجوانی(توسعه) و بلوغ را معرفی کرده است. او معتقد است در هر یک از این مراحل باید از استراتژی‌های معینی بهره گرفت تا شرکت به مرحله‌ی بعدی خود برسد. هم‌چنین او سه جنبه‌ی شخصیتی کسب و کارها را مورد بررسی قرار داده است و آنها را با سه شخصیت مدیر، متخصص و کارآفرین معرفی می‌کند و روحیات و وظایف هریک را توضیح می‌دهد.

مایکل گربر معتقد است شما باید کسب و کارتان را به گونه‌ای بسازید که قابلیت الگوبرداری و تکرار برای سایر افراد را داشته باشد. چه بخواهید در آینده آن را بفروشید و چه بخواهید امتیاز آن را به کسی واگذار کنید، به این ترتیب کسب و کاری را خواهید ساخت که رشد آن به حضور و استراتژی‌های شما وابسته نخواهد بود.

مروری بر فصل‌های کتاب افسانه کارآفرینی

بخش یک: افسانه کارآفرینی و کسب و کارهای کوچک

بخش دوم: تحول کلی، چشم‌اندازی جدید در کسب وکار

بخش سوم: راه اندازی یک کسب و کار موفق

سخن آخر: بازگرداندن رویا به کسب و کارهای کوچک

‌درباره‌ی مایکل گربر نویسنده‌ی کتاب افسانه کارآفرینی

مایکل گربر نویسنده و کارآفرین در سال ۱۹۳۶ در آمریکا به دنیا آمد. او یک مربی اسنثنایی در حوزه تجارت و کسب و کارهای کوچک است. گربر موسس شرکت گربر و صاحب مجله‌ای است که مطالب آن به دغدغه‌ها و نیازهای کسب و کارهای کوچک اختصاص دارد. او با مربی‌گری و آموزش به کارآفرینان جوان هزاران شرکت نوپا در جهان را دچار تحول کرده است و تاثیر شگفت‌انگیزی بر رشد و پیشرفت آنها داشته است.

کتاب‌های مایکل برگر از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه کارآفرینی است و تاکنون به بیش از ۲۹ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. معروف‌ترین اثر او کتاب «افسانه کارآفرینی» است که تاکنون بیش از ۵ میلیون فروش داشته است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی برجسته می‌توان به کتاب‌های «بیداری کارآفرین درون» و « ۱۰ اصل موفق‌ترین کسب‌وکار کوچک در جهان» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب افسانه کارآفرینی به فارسی

انتشارات انتشارات نخبه‌سازان کتاب افسانه کارآفرینی را با ترجمه‌ی کاوش حسین تبار و مجید فیاض‌فر عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب افسانه کارآفرینی را خواند؟

کتاب افسانه کارآفرینی در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت در کسب و کار قرار دارد. کتاب افسانه کارآفرینی مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب ۲۸۷ صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه ۲۰ دقیقه می‌توانید این کتاب را در ۱۴ روز بخوانید. کتاب افسانه کارآفرینی جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع موفقیت در کسب و کار است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  موفقیت در کسب و کار زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب افسانه کارآفرینی می‌خوانیم

همانطور که انسان به هنگام رشد تغییرات فراوانی را تجربه می کند. کسب وکار هم باید زمانی که درحال توسعه است دست خوش تغییرات فراوانی شود. متاسفانه اکثر کسب وکارها طبق این اصول اداره نمی‌شوند و به جای آنکه بر اساس نیازهای کسب وکارپیش بروند مطابق با خواسته‌های صاحبانشان جلو می روند.

روشی که متخصص برای اداره یک کسب وکار انجام می‌دهد نه تنها باعث رشد آن کسب وکار نمی‌شود بلکه آنرا ویران می کند. او فضایی را می خواهد تا در آن آزاد باشد و هر وقت اراده کرد، کاری را انجام دهد. او می خواهد از دست رئیس آزاد باشد.

متاسفانه آنچه متخصص می‌خواهد. باعث می‌شود تا کسب وکارش قبل از شروع نابود شود. برای اینکه علتش را بفهمید بیایید باهم دوره‌های رشد یک کسب وکار که شامل کودکی، نوجوانی و بلوغ می‌شود را بررسی کنیم. شناخت هر کدام از این دوره ها و آنچه در طول هر دوره در ذهن صاحب کسب وکار می‌گذرد، به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چرا اکثر کسب وکارها به جایی نمی‌رسند و فرق کسب وکار ما با کارهای موفق دیگر چیست.

 شروع دوره کودکی اینگونه است که رئیسی در کار نیست و شما متخصص آزاد شده‌ای هستید که می‌توانید آنچه را که دوست دارید. در کسب وکار خود انجام دهید. در این لحظه امید و آرزو غلیان می‌کند. جو اطرافتان به خاطر وجود امکانات و نبود محدودیت هیجان انگیز می‌شود. احساس شما مثل وقتی است که بعد از چند ماه درس خواندن وارد تعطیلات تابستان شده‌اید. و دیگر از مدرسه خبری نیست. آزادی جدید برای شما مسرت بخش است. در ابتدا کاررخوب پیش می‌رود و قادرید به راحتی همه چیز را کنترل کنید. به عنوان یک متخصص عادت دارید تا هزینه‌ها و مخارج را خودتان پرداخت کنید.

در دوره کودکی ساعات اختصاص یافته به کسب وکارتان نه تنها با بی میلی سپری نمی شود بلکه به آن خوش‌بین نیز هستید. تنها سرگرم انجام کار اصلی تان(تخصص) هستید و صرفا انجام دادن آن شما را راضی نگه می‌دارد» زیرا کار کردن جزو طبیعت شماست و انجام آن برای  شما بسیار رضایت‌بخش است. علاوه بر این شما همواره به یاد داربد که این کار متعلق به خود من است و صاحب آن هستم.

دانلود و خرید کتاب

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن