رویدادها

رویداد جذب سرمایه در حوزه بازی و سرگرمی برگزار شد

رویداد جذب سرمایه در حوزه بازی و سرگرمی، در قالب سی‌ویکمین دوره از سلسله‌رویداد دوشنبه‌های استارتاپی، در تاریخ ۱۲مهر توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارن‌کراد برگزار شد.


پیشران اقتصاد، با توجه به محدودیت‌های گردهمایی ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، این رویداد به‌صورت حضوری (محدود) و مجازی از طریق پلتفرم اسکای‌روم برگزار شد تا مشارکت طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان از طریق زیرساخت‌های اینترنتی امکان‌پذیر باشد.

این رویداد با حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و توسط کارن‌کراد، با هدف کاهش چالش جذب سرمایه برای کسب‌وکارها و برقراری ارتباط میان تیم‌های استارتاپی و طرح‌های سرمایه‌پذیر و سرمایه‌گذاران فعال در اکوسیستم استارتاپی کشور برگزار شد.

کارن‌کراد به‌عنوان نخستین سامانه جذب سرمایه در اکوسیستم استارتاپی کشور و به‌عنوان کارگزار رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی، با حمایت این صندوق و به‌منظور ارتقای ظرفیت‌های نوآوری کسب‌وکارها و طرح‌های فناورانه از طریق جذب سرمایه و تسهیل روند آن، برگزاری این دوره از رویداد دوشنبه‌های استارتاپی را بر عهده داشته است. در این رویداد، ۹۰ کاربر آنلاین شامل سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهنده‌ها، رسانه‌ها و فعالان و علاقه‌مندان اکوسیستم نوآوری و جمعی از سرمایه‌گذاران به‌صورت حضوری شرکت داشتند.

در شروع این برنامه نسرین صلح‌خواه، کارشناس توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن خوشامدگویی به حاضران و شرکت‌کنندگان برنامه گفت: «یک ایده خلاقانه، با یک تیم توانمند و با طراحی خوب و فرایندهای نوآورانه، می‌تواند به یک ارزش پیشنهادی دست پیدا کند؛ ارزشی که مشتری حاضر باشد برای آن مبلغی پرداخت کند. این مبلغ، لازمه بقا و رشد استارتاپ است. اما این تمام قصه موفقیت یک استارتاپ نیست؛ استارتاپ برای توسعه خود و عملیاتی‌کردن برنامه‌هایش، نیازمند جذب منابع است و برای جذب این منابع، باید ایده خوب، تیم توانمند و همه ویژگی‌هایش را به‌صورت جذابی به سرمایه‌گذار ارائه کند؛ بنابراین جذب سرمایه، نیازمند ارائه جذاب به سرمایه‌گذار و بستری برای این ارائه است.»

صلح‌خواه در ادامه به شکل‌گیری رویداد دوشنبه استارتاپی پرداخت و افزود: «دوشنبه‌های استارتاپی، یک رویداد نیست، بلکه یک فرایند برای توانمندسازی است. این فرایند از دو ماه قبل از رویداد آغاز می‌شود، پس از انتشار فراخوان، تیم‌ها غربال می‌شوند و برای آنها، کارگاه‌های توانمندسازی برگزار می‌شود. موضوع این کارگاه‌ها، نحوه ارائه به سرمایه‌گذار، نکات حقوقی و نحوه تعامل با سرمایه‌گذار است. در ادامه این فرایند، جهت عملیاتی‌کردن مباحث مطرح‌شده در این کارگاه‌ها، جلسات پیش‌ارائه و منتورینگ انجام می‌شود.»

او افزود: «همان‌طور که اشاره شد، این همه ماجرا نیست. بخش دیگر، بستر مناسب برای ارائه است. بستر مناسب برای ارائه به سرمایه‌گذار، همان شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران مشتاق و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری است که توسط این رویدادها، با طرح‌ها و استارتاپ‌ها آشنا می‌شوند.»

در ادامه برگزاری رویداد، آقای سادات، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به سخنرانی پرداخت: «در ابتدا از صندوق نوآوری و شکوفایی تشکر می‌کنم که این رویدادهای جذاب را طراحی و اجرا کرده است. رویدادهای این‌چنینی، فرصتی برای آشنایی و شبکه‌سازی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف است و همین شبکه‌سازی، موجب رشد، توسعه و شکوفایی مجموعه‌ها می‌شود.»

سادات افزود: «حوزه بازی و سرگرمی، از دسته کسب‌وکارهای بسیار جذاب است که در حوزه اقتصاد چندان مورد توجه نبوده است اما با زیرکی توانسته که جایگاه خود را در اقتصاد جهانی پیدا کند. ما در کشور خودمان، ۲۰۰شرکت فعال در حوزه بازی، سرگرمی و اسباب‌بازی داریم؛ این تعداد شرکت‌های ثبت‌شده است. تعداد زیادی مجموعه نیز در قالب تیم در این حوزه فعالیت می‌کنند و هنوز شکل حقوقی نگرفته‌اند. با توجه به این تعداد و همچنین قیمت‌گذاری‌ها در خارج از کشور، ظرفیت‌های خوبی برای توسعه این شرکت‌ها و زمینه‌سازی برای صادرات در حوزه بازی و سرگرمی، فراهم است.»

در ادامه شیرکرمی، مدیر اجرائی و هماهنگی شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی ضمن خوشامدگویی به مدعوین به سخنرانی در خصوص فعالیت‌های این شورا پرداخت و گفت: «شورای نظارت بر طراحی، ساخت، واردات و توزیع اسباب‌بازی، از سال ۱۳۸۰ آغاز به فعالیت کرده است و هدف آن، حمایت از طرح‌های این حوزه است. این شورا رویدادهای حمایت نیز برگزار می‌‌کند تا از این طریق بتواند از ایده‌های نو و خلاقانه حمایت کرده و در توسعه و تولید، نقش داشته باشد.»

در ادامه این رویداد، ۶ استارتاپ فعال در حوزه بازی و سرگرمی، به ارائه طرح‌های نوآورانه و فناورانه خود به منظور جذب سرمایه پرداختند که به شرح زیر است:

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن