شرکت های خلاق

حمایت از ۳ خانه خلاق برای تولید محتوای فضای مجازی کودک

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در راستای تکالیف خود در سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی از ۳ خانه خلاق برای تولید محتوا حمایت می کند.


پیشران اقتصاد، سومین نشست فعالان فضای مجازی حوزه کودک و نوجوان با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی با موضوع توسعه و ترویج فضای مجازی مناسب کودک و نوجوان به صورت آنلاین امروز شنبه ۱۷ مهرماه برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی طرح صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و رفع چالش‌های فعالان زیست بوم فضای مجازی کودک و نوجوانان برگزار شد، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تکالیفی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای عملیاتی سازی سند صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان برعهده دارد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از منظر مسئولیت اجتماعی و ملی در آماده سازی و پرورش کودکان اقداماتی صورت داده است و در کنار آن به این حوزه به عنوان بازاری برای اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نیز نگاه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت شرکت‌های خلاق و پلتفرم‌ها در این حوزه ضمن اشتغالزایی می‌توانیم به تحقق حکمرانی خوب در فضای مجازی نیز کمک کنیم، گفت: در سند راهبردی صیانت از کودکان در فضای مجازی میان نهادهای حاکمیتی یک تقسیم کار ملی صورت گرفته است و ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تکالیفی را برعهده داریم.

کرمی با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی برای ایجاد پلتفرم خانه‌های خلاق و نوآور، گفت: در این پلتفرم نقش منتورینگ و شبکه سازی و ایجاد تسهیلات در قالب صندوق‌های جسورانه تعریف شده است و ما در حوزه تولید محتوا و آموزش مناسب کودک، یادگیری و اسباب بازی و گیم، حمایت از ۳ خانه خلاق را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا با نظارت و رگولاتوری مرکز ملی فضای مجازی، بخشی از کمک‌ها و حمایت‌های مربوط به ایجاد خانه خلاق، به خانه‌های خلاق حوزه آموزش و محتوای کودکان و نوجوانان فضای مجازی اختصاص خواهیم داد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه متقاضیان باید برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت زیست بوم خانه خلاق مراجعه کنند، تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هیچ عنوان دنبال ساختارسازی نیست و ذیل قانون تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق، برای واگذاری تسهیلات به بخش خصوصی اقدام می‌کند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن