وبینار

استارت‌آپ ویکند مجازی محصولات فناوری همگرا برگزار می شود

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران استارت‌آپ ویکند مجازی محصولات فناوری همگرا (NBIC) را برگزار می‌کند.


پیشران اقتصاد، فناوری‌های همگرا پدیده‌ایست که مقدمات عصری جدید را در پیشرفت‌های علمی قرن بیست و یکم فراهم می‌کند که هدف اصلی‌اش ادغام رشته‌های متنوع علوم و فناوری‌هاست. ازاین‌رو، قرن بیست و یکم عصر همگرایی به‌شمار می‌رود. فناوری‌های همگرا، که پیشرفت چهار حوزه علم و فناوری (نانو، زیستی، شناختی و اطلاعات) را در بر گرفته است، نظام‌های مبتنی بر دانش و فناوری هستند که برای دستیابی به هدف مشترکی به یکدیگر یاری می‌رسانند.

همگرایی فناوری‌ها از دیدگاه اقتصادی، اجتماعی و منظرهای توسعه‌ای نقش مهمی دارد و با سیاست‌گذاری مناسب می‌توان رفاه، اقتصاد توسعه‌یافته، فرآیند نوآوری و تولید محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالا را برای جامعه فراهم کرد. از این منظر، همگرایی فناوری‌ها، فرصت‌های نوینی را برای اهداف توسعه‌ای و تکمیل شکاف دیجیتالی پدید می‌آورد و نقش مهمی را در ترسیم اقتصاد، جامعه و زیرساخت‌های صنعتی آینده ایفا می‌کند.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، میتاپ پارک، پیش‌رویداد استارت‌آپ ویکند فناوری‌های همگرا را در ۱۸ مهر برگزار کرد.

رویداد استارت‌آپ ویکند فناوری‌های همگرا با هدف بسترسازی خلق ایده میان دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه فناوری‌های همگرا، آشنایی متخصصان این حوزه با مباحث کسب و کار و فناوری بازار محور، انتقال تجربیات مربیان کسب و کار در این صنعت به صاحبان ایده، حمایت از ایده‌های منتخب در جهت ایجاد کسب و کار و تولید ثروت پایدار ۱۶ لغایت ۲۰ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

صاحبان ایده، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه فناوری‌های همگرا(فناوری نانو، فناوری زیستی، فناوری اطلاعات، علوم شناختی) مخاطبان رویداد استارت‌آپ ویکند فناوری‌های همگرا هستند.

از محورهای استارت‌آپ ویکند می‌توان به فناوری نانو (Nano Technology) ، فناوری زیستی ( Bio Technology )، فناوری اطلاعات (Information Technology )و علوم شناختی (Cognitive Science) اشاره کرد.

از جوایز تیم‌های برتر امکان شرکت در فراخوان برنامه‌های حمایتی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، امکان حضور در فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، امکان استفاده از خدمات کلینیک کسب و کار پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به مدت یک‌ماه و امکان شرکت در فراخوان نوپا انبیک (NBIC Startups) مرکز راهبردی فناوری همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

امکان شرکت در فراخوان نانو استارت‌آپ، ستاد ویژه توسعه نانوفناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، امکان حضور در فضای کار اشتراکی پژوهشکده فناور همگرا (پردیس فنی دانشگاه تهران) به مدت ۴ ماه و امکان استفاده از خدمات صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از جوایز دیگر برای تیم‌های برتر تعیین شده است.

متقاضیان باید فرم ثبت‌نام را از سایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تکمیل کنند و سپس از طریق بخش ارسال فرم ثبت‌نام، آن را آپلود و ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۲۲۰۷۰۰ الی ۴ داخلی ۱۵۴/ ۱۶۴/ ۱۹۲ تماس حاصل نمایند.

برچسب ها


    ارسال خبر  


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن